Chef och kollegorna mobbar mig.
Hej, jag har jobbat i 4 år på samma arbetsplats och har under större delen av min anställning varit utsatt, av både medarbetare och arbetsgivare, för kränkande särbehandling, mobbning, trakasserier, härskarteknik och hot samt oskäligt hög arbetsbelastning under lång tid. Allt har lett till långtidssjukskrivning och samtal med företagshälsovård och facket i bakgrunden. Företaget har en ganska uppenbar tystnadskultur som de givetvis hävdar inte finns...men för mig är det hur tydligt som helst när man kollar på all fakta.
Nu är jag äntligen påväg bort från den sandlådan och därför undrar jag om vad som är rimligt att begära i avgångsvederlag. Jag har blivit erbjuden 5 månader av företaget (3 månader uttöver 2 månaders uppsägningstid), men när jag kollat på liknande ärenden på nätet, så har jag sett allt ifrån 16,18 och även 24 månadslöner.
Jag behöver bort därifrån men samtidigt vill jag få upprättelse för allt samt att jag vill att det ska svida lite för företaget så att de tänker till innan de gör samma skit igen mot någon annan.
Är det någon som vet vilka knappar som är värda att trycka på, eller om någon har några tankar eller åsikter kring det hela?
Tips?