• Mandarinion

Symtom mellan ÄL och mens efter MF?

Hej!
    Jag har lite funderingar och undrar om någon har varit med om samma.
    Jag fick MF den 12 december, gick då precis in i v6 så det var väldigt tidigt och jag hade vetat en vecka.
    Jag blödde bara i ca fem dagar så tyckte att jag kom lindrigt undan trots allt, och tog dessutom ett negativt test redan en vecka efteråt.
    Sedan kände jag inget av det och började mäta LH strax efter jul eftersom jag kände att jag ändå var redo och ville försöka igen. MFet hade ju trots allt gått smidigt, kroppsligt sett, och jag tänkte att om jag får utslag för ägglossning så borde ju kroppen vara redo också.
    Jag fick tydliga utslag på LH, dag 16 och 17 efter MF. Så tydligt har det aldrig varit innan! Jag tror sedan att jag hade ÄL dag 19 eftersom temphöjningen kom dagen efter. Kan även tillägga att temkurvan har varit sjukt jämn under hela perioden. Låg och fin efter mf och innan äl, och sedan tydlig höjning. 
    Redan dagen vid höjningen hade jag tydligt ont i magen, och tänkte att det var vanliga äl-smärtor. Med det höll i sig. Och jag har sedan dess haft menskänningar (som att mensen är på väg att komma) och molvärk varje dag. Det har även kännts i ryggen och jag fick sedan PMSen från h*lvetet (fråga min sambo... :/). Jag tänkte att det här känns ju helt klart annorlunda än vanliga månader och jag hoppades att det var tidiga tecken på att det faktiskt tagit sig igen. När jag blev gravid innan MFet i december hade jag lite samma känningar, molvärk och ömma bröst, som inte kändes helt som mina vanliga symtom innan mens. Tyckte även att jag hade mer flytningar denna gång också.
    Sedan började illamående komma. Jag vet inte om det var inbillning.. illamående kände jag mig inte ens innan mitt mf.
    Men, så kom mensen, 13 dagar efter äl, som en klocka. Så jag antar att det antingen var inbillning alltihop, eller så är det symtom efter mitt mf? Vad tror ni? Jag kände ju mig återställd när blödningen slutat, hade inte ont längre eller något. 
    Jag hade dessutom värre mensvärk än någonsin igår. Och jag mår fortfarande illa till och från, och har någon form av molvärk som jag inte brukar ha.
    Vad är det som händer? Kan symtomen efter MF komma så i efterhand?
  • Svar på tråden Symtom mellan ÄL och mens efter MF?
  • Happy80

När jag haft tidiga missfall har det tagit ett par cykler för mensen att bli som vanligt, den har varit mer riklig och med mer smärta efter MF och ibland även med mellanblödningar. Men efter 1-2 cykler har det alltid gått tillbaka som vanligt igen.

• Mandarinion
    Happy80 skrev 2023-01-14 14:15:29 följande:

När jag haft tidiga missfall har det tagit ett par cykler för mensen att bli som vanligt, den har varit mer riklig och med mer smärta efter MF och ibland även med mellanblödningar. Men efter 1-2 cykler har det alltid gått tillbaka som vanligt igen.

Jag har läst om att det kan vara så också.. men mensen är ju annars som vanligt, lika mycket (förutom mer mensvärk) och på rätt dag osv. Det är symtomen mellan som jag är förvirrad över. För det kändes helt klart som graviditetssymtom Rynkar på näsan

Svar på tråden Symtom mellan ÄL och mens efter MF?