Ska jag berätta för grannarna ?
Ok, har en åttaåring som oftast är väldigt lugn och försiktig , i skolan gör hon inte mycket ljud av sig och har aldrig fått något utbrott som hon kan få hemma. Skulle säga hon passar bra in som högkänslig faktiskt.
Hur som, det händer , men sällan att hon får ett utbrott hon inte riktigt han hantera och då skriker hon . Vi försöker hjälpa henne med hur hon istället ska hantera det och hon skäms alltid och mår dåligt över utbrotten. Hon säger jag kan inte hjälpa det.
Vi har precis flyttat förra månaden. Häromkvällen vart hon arg men det va inte många minuter hon skrek. Hon lugnade sig rätt fort. Idag när vi varit nere i källaren va två tjejer ovanför oss utsnför deras dörr, de är syskon och några år äldre än vår tjej. De hörde väl att vi kom och skulle gå in genom vår dörr, då säger en av tjejerna ?ditt barn skriker? jag är inte helt säker på att det va mig hon menade eller oss för hon pratade nog med sin mamma ? Min dotter tog dock åt sig och blev superledsen, för hon tycker det är så svårt att inte kunna hantera det.
Anser att alla är olika och reagerar olika, ska jag behöva förvarna att det kan hända att vår dotter skriker ibland när hon blir arg ? Det händer inte ens varje månad . Eller ska man anta att föräldrar faktiskt vet att barn är olika och vissa skriker när de är arga ?