• Sankro

Från 0 till 😊

Varför visar mina clearblue ägglossningstest ingen blinkande gubbe?
    Den går direkt från 0 till fast smiley. Detta har hänt flera gånger. 
    Har jag förlorat min chans att bli gravid då? Vet ju att den bästa tiden att bli gravid på är strax innan äl. 

• Svar på tråden Från 0 till 😊
  • Mortiscia80

Du verkar inte förstå smiley-symbolen. Den kommer precis innan ÄL så du har inte missat någonting.

• GuldKvinnan

Förlåt för dum fråga - men använder du det lila testet? Det är bara det som ger blinkade gubbe först. Det rosa testet går alltid från rund ring till fast glad gubbe :)

• Sankro
    GuldKvinnan skrev 2023-01-04 15:43:13 följande:

Förlåt för dum fråga - men använder du det lila testet? Det är bara det som ger blinkade gubbe först. Det rosa testet går alltid från rund ring till fast glad gubbe :)

Ja det är det lila testet jag använder. Någon gång har jag haft en blinkande smiley men oftast inte. Vad beror det på? 
  • Sankro

Men varför missar jag hög fertilitet?
    Det känns ju som om det är när man har hög fertilitet som man ska ha sex? 

• GuldKvinnan

Bra fråga, vet tyvärr inte. Men såhär står det i instruktionerna: 

Man kan absolut ha sex och lyckas bli gravid när fast gubbe visas också, det är ju så det funkar med de rosa testen. Har du regelbunden ägglossning så kan du ju räkna ut när den inträffar ungefär och börja ha sex några dagar innan ändå. 

• lipa3646

Men fast gubbe visar ju att du kanske ägglossar mellan 24-48 timmar. Det är då du har som bäst chans. Inte innan 

Svar på tråden Från 0 till 😊