• Anonym (Ledsen)

    Min man tjatar om sex

    Jag födde för snart 2 månader sen. Mitt första barn. Jag sprack en hel del och fick sys på operation. Jag är inte alls sugen på sex, men min man tjatar och jag vet inte vad jag ska göra? Jag har fortfarande väldigt ont. har inte sovit en hel natt på dessa 2 månader heller. Hur löser jag detta? 

  • Svar på tråden Min man tjatar om sex
  • Anonym (Teddy)
    Stiffy skrev 2023-01-05 13:34:21 följande:

    Ja om det är så det känns, att det är ett ultimatum att följa med till MVC eller göra slut, om du inte har den minsta lust att interagera med honom på flera månader upp till ett år så tycker jag att du ska göra slut. Tror inte det här handlar bara om sex. Bristen på känslor skiner igenom eftersom det inte skrivs en rad om att ni har det fint tillsammmans i övrigt och inga protester från TS när folk uppmanar här att "sparka ut den den perversa karln". Då tror jag något betydligt mer väsentligt Saknas och det är där ni förmodligen kommer hamna till slut ändå. Om min partner höll mig på armlängds avstånd i månader och år (och då syftar jag inte bara på klassiskt sex) så skulle jag tycka det var trist att vi hann få barn men med fog tro att jag kunde bli lyckligare på annat Håll Och ni är förmodligen bättre föräldrar för ert barn på varsitt håll.

    Det hade varit intressant att höra fler pappors/killars åsikter, men förmodligen är det bara jag som är dum nog att ge mig in i en sådan här tråd. :) Mer mansförakt än seriösa råd och tips På hur par kan lösa sådant här.


    Nu hittar du på en massa skit. Inte ok av dig överhuvudtaget.
    Ts har inte pratat om att hon inte har lust att interagera med sin man. Var får du det ifrån?
    Ts skriver inget om "flera månader upp till ett år". Var får du det ifrån?
    Varför ska ts skriva om hur fint dom har det annars? Ts har inga problem med det fina i deras relation.
    Ts har inte hållt "sin partner på armlängds avstånd i månader och år? Var får du det ifrån?
    Du får gärna svara på frågorna.
    Det verkar som att du tar ts problem väldigt personligt. Egen liknande erfarenhet eller?
  • Anonym (Orgasmstatistiken)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-01-04 14:21:25 följande:
    Min man tjatar om sex

    Jag födde för snart 2 månader sen. Mitt första barn. Jag sprack en hel del och fick sys på operation. Jag är inte alls sugen på sex, men min man tjatar och jag vet inte vad jag ska göra? Jag har fortfarande väldigt ont. har inte sovit en hel natt på dessa 2 månader heller. Hur löser jag detta? 


    Han kanske klagar för att grgasmstatistiken ska bli bättre och det blir det först efter att man haft sex.
    Kvinnors orgasmer ska fördelas rättvist. 
  • Anonym (Orgasmstatistiken)
    Anonym (Orgasmstatistiken) skrev 2023-01-05 18:25:55 följande:
    Han kanske klagar för att grgasmstatistiken ska bli bättre och det blir det först efter att man haft sex.
    Kvinnors orgasmer ska fördelas rättvist. 
    Orgasmstatistiken
  • Anonym (Men för i helv...!!)
    Stiffy skrev 2023-01-05 13:34:21 följande:

    Ja om det är så det känns, att det är ett ultimatum att följa med till MVC eller göra slut, om du inte har den minsta lust att interagera med honom på flera månader upp till ett år så tycker jag att du ska göra slut. Tror inte det här handlar bara om sex. Bristen på känslor skiner igenom eftersom det inte skrivs en rad om att ni har det fint tillsammmans i övrigt och inga protester från TS när folk uppmanar här att "sparka ut den den perversa karln". Då tror jag något betydligt mer väsentligt Saknas och det är där ni förmodligen kommer hamna till slut ändå. Om min partner höll mig på armlängds avstånd i månader och år (och då syftar jag inte bara på klassiskt sex) så skulle jag tycka det var trist att vi hann få barn men med fog tro att jag kunde bli lyckligare på annat Håll Och ni är förmodligen bättre föräldrar för ert barn på varsitt håll.

    Det hade varit intressant att höra fler pappors/killars åsikter, men förmodligen är det bara jag som är dum nog att ge mig in i en sådan här tråd. :) Mer mansförakt än seriösa råd och tips På hur par kan lösa sådant här.


    TS har genomgått en OPERATION i underlivet efter att ha fött ett barn, det tar tid att läka, och mannen TJATAR om penetrerande sex och vill bara ha detta, så att TS blir ledsen.

    Då är man inget annat än en skit. Och fattar man inte det själv så måste väl vårdpersonalen berätta det för honom då.

    Mitt barn bröt svanskotan på mig för han var så stor, förutom att läkare sydde ihop mig i hela 45 minuter efteråt. Jag frågade hur många stygn och hon bara sa  "det vill du inte veta". Jag kunde inte ens sitta på en stol på tre veckor, och sen var det rätt mycket mer än det som skulle läka.

    Hade min man hållit på som TS man innan efterkontrollen (som brukar vara vid 2 månader) så hade han fan inte överlevt den utskällningen. Och fråga är om relationen hade gjort det. Men eftersom det finns en minoritet män som inte är skitar så väntade han tålmodigt tills jag VILLE ha penetrerande sex igen.

    Vilket rätt många kvinnor tycker är viktigt när det gäller sex.
  • Anonym (Bka)

    För att männen i tråden som inte verkar förstå; hur sugen skulle du vara på sex om kuken gjorde så ont att du inte kunde ta i den (än mindre någon annan), inte kissa utan svåra smärtor och vetskapen att en eventuell orgasm skulle kännas som en rejäl pungspark? 

    Ni kan inte vara så tappade och oempatiska att ni inte förstår det orimliga i att försvara TS mans inställning. 

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Bka) skrev 2023-01-05 19:34:38 följande:

    För att männen i tråden som inte verkar förstå; hur sugen skulle du vara på sex om kuken gjorde så ont att du inte kunde ta i den (än mindre någon annan), inte kissa utan svåra smärtor och vetskapen att en eventuell orgasm skulle kännas som en rejäl pungspark? 

    Ni kan inte vara så tappade och oempatiska att ni inte förstår det orimliga i att försvara TS mans inställning. 


    Tydligen finns det några stycken.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Men för i helv...!!) skrev 2023-01-05 18:52:27 följande:
    TS har genomgått en OPERATION i underlivet efter att ha fött ett barn, det tar tid att läka, och mannen TJATAR om penetrerande sex och vill bara ha detta, så att TS blir ledsen.

    Då är man inget annat än en skit. Och fattar man inte det själv så måste väl vårdpersonalen berätta det för honom då.

    Mitt barn bröt svanskotan på mig för han var så stor, förutom att läkare sydde ihop mig i hela 45 minuter efteråt. Jag frågade hur många stygn och hon bara sa  "det vill du inte veta". Jag kunde inte ens sitta på en stol på tre veckor, och sen var det rätt mycket mer än det som skulle läka.

    Hade min man hållit på som TS man innan efterkontrollen (som brukar vara vid 2 månader) så hade han fan inte överlevt den utskällningen. Och fråga är om relationen hade gjort det. Men eftersom det finns en minoritet män som inte är skitar så väntade han tålmodigt tills jag VILLE ha penetrerande sex igen.

    Vilket rätt många kvinnor tycker är viktigt när det gäller sex.
    Så sant.
  • Tom Araya
    Anonym (Lova) skrev 2023-01-04 15:21:44 följande:

    Sex är viktigt. Närhet är viktigt. MEN när en kvinna precis fött ett barn så får man faktiskt ta ett steg tillbaka och se realistiskt på situationen.


    Det har gått två månade, hon håller på att läka. Man måste kunna se sin relation ur ett helikopterperspektiv att man förmodligen kommer leva tillsammans i 50 år till. Hur kan en paus på några månader vara ett problem i förhållande till hela det liv man ska leva tillsammans?

    Sex kommer. Närhet kommer men just nu finns en liten bebis som kräver henne. som kräver allt av henne- för hon är mamma nu. Och bebisar är egoistiska. De kräver allt. Och den tid hon får till övers har hon rätt att prioritera på vila för att orka detta uppdrag. Här kan han hjälpa till genom att avlasta, engagera sig i bebis, ta tidiga mornar så hon får sova ut, avlasta med hushållssysslor, stötta henne, hålla handen, vara en del av familjelivet. Det kommer garanterat att få hennes känslor mot honom att hetta till. 

    Att kräva av henne att hennes kropp ska räcka till till alla utom henne själv just nu är orealistiskt utifrån det enorma jobb hennes kropp gjort under 9 månade med att konstruera en människa. Vi kvinnor är inga supermänniskor. Vi behöver återhämtning även vi.


    Jag håller med dig i det mesta, men jag tror du hittar motsättningar i din mening i förhållande till det Stiffy skrev som egentligen inte finns där. Exempelvis så skriver inte Stiffy någonting om att kräva något av henne.
  • Anonym (Bka)
    Tom Araya skrev 2023-01-06 01:53:52 följande:
    Jag håller med dig i det mesta, men jag tror du hittar motsättningar i din mening i förhållande till det Stiffy skrev som egentligen inte finns där. Exempelvis så skriver inte Stiffy någonting om att kräva något av henne.
    Jo, att sex och omtanke om relationen och mannen ska finnas på hennes lista. För att det är viktigt. Just nu är det inte viktigt. Hon ska kunna skita i mannens behov av alla de skäl som anges ovan. Och mannen kan ge kvinnan stöd. 

    När bebisen är lite större kan kvinnan vilja rikta någon energi mot mannen igen. Tufft? Ja, för kvinnan är det en väldigt tuff tid. För mannen är det en tid att se hur han kan vara delaktig i bebisen och behjälplig för kvinnan. Men släppa tanken på sex och också närhet om han inte klarar närhet utan att det blir sexuella undertoner. 
  • Anonym (ta hand om dig)
    Stiffy skrev 2023-01-05 13:34:21 följande:

    Ja om det är så det känns, att det är ett ultimatum att följa med till MVC eller göra slut, om du inte har den minsta lust att interagera med honom på flera månader upp till ett år så tycker jag att du ska göra slut. Tror inte det här handlar bara om sex. Bristen på känslor skiner igenom eftersom det inte skrivs en rad om att ni har det fint tillsammmans i övrigt och inga protester från TS när folk uppmanar här att "sparka ut den den perversa karln". Då tror jag något betydligt mer väsentligt Saknas och det är där ni förmodligen kommer hamna till slut ändå. Om min partner höll mig på armlängds avstånd i månader och år (och då syftar jag inte bara på klassiskt sex) så skulle jag tycka det var trist att vi hann få barn men med fog tro att jag kunde bli lyckligare på annat Håll Och ni är förmodligen bättre föräldrar för ert barn på varsitt håll.

    Det hade varit intressant att höra fler pappors/killars åsikter, men förmodligen är det bara jag som är dum nog att ge mig in i en sådan här tråd. :) Mer mansförakt än seriösa råd och tips På hur par kan lösa sådant här.


    Jag ser inte så mycket av mansförakt i tråden. Jag ser däremot en massa kvinnors frustration över att vissa män inte fattar att ge 100 procentigt support till sin bokstavligen trasiga kvinna. 

    I övrigt håller jag med dej.. Jag hade nämligen en sån mamma som ställde ultimatum hit och dit och  en far som alltid ställde upp när det kom till att "om inte.. så är förhållandet slut". Det var definitivt inget lyckat förhållande och min barndom var allt annat än lycklig.
  • mammabitch

    Även om vi undantar smärtor och trasighet efter förlossning så verkar det vara svårt för människor som inte bokstavligt talat ger fri tillgång till sin kropp dygnet runt till det nya livet genom amning, bärning , tröst mm att förstå hur det fullkomligt tar död på lusten att låta någon annan få tillgång till den kroppen.
    Det är biologiskt och fullständigt logiskt, en nybliven djurmammas  fokus ligger på att ta hand om avkomman, inte att tillverka nya just där och då.

    Det finns förstås kvinnor som fungerar helt annorlunda och är mer sugna än någonsin under bebistiden - och inget fel med det- men jag gissar att de är en klar minoritet.

  • Anonym (Bka)

    Tack ta hand om dig. Bra förtydligande. 

    Även om jag förstår att du haft mindre lyckade erfarenheter kring just krav som det ställs ultimatum kring så tänker jag att det finns tillfällen när det är det enda som återstår. 

    Att en man kräver och tjatar om penetrerande sex I det läget som TS befinner sig i är i princip att tjata om att få genomföra en våldtäkt med hennes medgivande.Hon vill INTE ha sex. Det är ett tillfälle när lämna eller ultimatum återstår. 


    Jag skulle nog lämnat om han inte valde att lyssna på mig. 

    Tror det finns många vägar till att slippa en relation som kantas av ultimatum. Att lyssna, ta in, bry sig och prata tex. Jag funderar på hur din pappa bidrog till den relationsdynamiken. Men det är en annan fråga. 
  • sextiotalist

    Det är väl vid sådana situationer man märker vilken partner man har.
    En vuxen man skulle inte ens haft tanke på att ställa krav på att en nybliven mamma, som dessutom har en förlossningskada, skulle ta hand om hans behov också. Fru höger fungerar utmärkt under en sådan tid 

  • Anonym (ta hand om dig)
    Anonym (Bka) skrev 2023-01-06 09:02:21 följande:

    Tack ta hand om dig. Bra förtydligande. 

    Även om jag förstår att du haft mindre lyckade erfarenheter kring just krav som det ställs ultimatum kring så tänker jag att det finns tillfällen när det är det enda som återstår. 

    Att en man kräver och tjatar om penetrerande sex I det läget som TS befinner sig i är i princip att tjata om att få genomföra en våldtäkt med hennes medgivande.Hon vill INTE ha sex. Det är ett tillfälle när lämna eller ultimatum återstår. 


    Jag skulle nog lämnat om han inte valde att lyssna på mig. 

    Tror det finns många vägar till att slippa en relation som kantas av ultimatum. Att lyssna, ta in, bry sig och prata tex. Jag funderar på hur din pappa bidrog till den relationsdynamiken. Men det är en annan fråga. 
    Jag tror vi talar förbi varandra här och att vi i slutändan nog menar samma. I vart fall håller jag med om att man någon gång kan hamna vid att ställa ultimatum. Men är ultimatum utformat så att "förhållandet är slut... om inte" så är förhållandet så skört och utan kärlek att jag tycker att man ska överväga separation redan där. Men en gång är så att säga ingen gång. 

    Du undrar över min far.. Nej, han var inte speciellt lyhörd för mammas behov. Mamma var heller ingen stark person som stred för sina rättigheter. Hon hade behövt va själv och bearbeta sina sorger och besvikelser. Hon va djupt deprimerad. I det tillståndet är det svårt att ta in andras önskemål och behov. Den kombinationen är ingen bra grund för ett förhållande. Bättre att va själv då, att hitta sej själv i lugn och ro.

    För att återgå konkret till TS så läser jag in hennes behov av avlastning och stöd, vilket är fullt naturligt i hennes situation. Att då ha en tjatig egocentrisk och självcentrerad partner vid sin sida kan ta kål på det mesta. Jag vet det av erfarenhet. Så det här med ultimatum av den grad som nämns är en varningssignal att ta på fullaste allvar. Jag hoppas TS man och TS inser det.
  • Anonym (Jo)
    sextiotalist skrev 2023-01-06 09:22:23 följande:
    Det är väl vid sådana situationer man märker vilken partner man har.
    En vuxen man skulle inte ens haft tanke på att ställa krav på att en nybliven mamma, som dessutom har en förlossningskada, skulle ta hand om hans behov också. Fru höger fungerar utmärkt under en sådan tid 
    Håller med
  • Anonym (Bka)

    Till ta hand om dig. Här handlar hela tråden om att han tjatar om penetrerande sex eller snarare våldtäkt med hennes medgivande. Inte avlastning. Vilket borde vara hans roll och fokus. Han tjatar om att få ha sex med henne mot hennes vilja. Här är ultimatum på sin plats, om hon alls ska vara kvar. Jag tycker han gränsar till helt emotionellt avstängd och oempatisk. 

    Låter som att du kanske inte hade varmaste relationen som förebild i dina föräldrar. Många gånger är det bättre att separera. 

  • Anonym (ta hand om dig)
    Anonym (Bka) skrev 2023-01-06 20:20:46 följande:

    Till ta hand om dig. Här handlar hela tråden om att han tjatar om penetrerande sex eller snarare våldtäkt med hennes medgivande. Inte avlastning. Vilket borde vara hans roll och fokus. Han tjatar om att få ha sex med henne mot hennes vilja. Här är ultimatum på sin plats, om hon alls ska vara kvar. Jag tycker han gränsar till helt emotionellt avstängd och oempatisk. 

    Låter som att du kanske inte hade varmaste relationen som förebild i dina föräldrar. Många gånger är det bättre att separera. 


    Håller med
  • Anonym (Z)

    Ge  honom en runk om han har sug, framförallt måste han ändå respektera att du kanske inte kan just nu efter förlossningen,

Svar på tråden Min man tjatar om sex