• Anonym (Tjej35)

35år, vill ha barn men är själv.

Hej,

jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd men jag tror att jag önskar pepp, push, hopp och?

men känn er fri ;)

jag är 35 och singel. Har aldrig haft ett längre förhållande. 
    Idiotisk grej att skriva; men jag är nog inte särskilt ful eller oattraktiv. Mer som att jag levt länge själv (typ för alltid) så med det tillkommer det ju en del oönskade vanor?.

Men uppenbarligen är jag rädd för förhållande. Tror inte att jag förtjänar en kärlek och sen är det väl andra djupare saker också som ligger bakom det hela.?

men hur ska jag komma över det? Jag vill ha barn!!!!!! Jag vill ha familj!!! (om det än är skilsmässa). (jag vet att skilsmässa kan vara värre osv, osv, jag är inte naiv och det är inte så jag menar. Men jag vill helst inte vara helt själv?. 

hur ska jag göra???? 
    Jag önskar få mina 2 ?P:n?? Pepp, push och sen mitt 3e: Hopp 

• Svar på tråden 35år, vill ha barn men är själv.
  • Anonym (Tjej35)
    Snälla, nån för gärna skriva ett svar?.bara nått!
    Jag är nästan deprimerad över detta?
  • Anonym (37)

Jag vill bara skicka dig en kram och säga att det absolut inte är för sent, om du inte är i tidigt klimakterium. Jag är 37 och vill också få barn, gärna flera. Har bara inte hittat rätt kille än.

• Fajjer

Alla dessa anonyma personer! 🤨

• Anonym (37)
    Fajjer skrev 2022-12-31 01:14:04 följande:

Du är i Känsliga rummet så vad är problemet?
  • Anonym (Tjej35)
    Anonym (37) skrev 2022-12-31 00:50:36 följande:

Jag vill bara skicka dig en kram och säga att det absolut inte är för sent, om du inte är i tidigt klimakterium. Jag är 37 och vill också få barn, gärna flera. Har bara inte hittat rätt kille än.

Åh jag blir så glad av ditt svar!!!!! 

<3

min mamma fick mig när hon var 36. 
    jst blev ganska så normal 😉 hehe. 

nä men hur finner man den rätta???
    Jag vill också få gärna mer än ett barn. Men jag är ju så rädd för att dejta, och jag har inte heller haft något riktigt förhållande. Sånt är ju pinsamt att säga när man är 35+ men så är det :/

tack snälla för att du svarade <3 <3 <3

• Anonym (Tjej35)
    Fajjer skrev 2022-12-31 01:14:04 följande:

Eller hur!?!?! 

vad vill du bidra med? :D

• Anonym (Tjej35)

Tragikomiskt (för mig själv, jag vet) att snart 200personer har läst men så få ha kommenterat?. 

Ja, jag vill gärna ha svar <3 
    svara gärna något?gärna något fint <3

• Anonym (37)
    Anonym (Tjej35) skrev 2022-12-31 01:17:55 följande:

Men jag är ju så rädd för att dejta, och jag har inte heller haft något riktigt förhållande. Sånt är ju pinsamt att säga när man är 35+ men så är det :/

Det är väl inte pinsamt att säga? Jag tror att det är helt normalt! Man kanske inte behöver säga det rakt ut :) Men när man väl funnit den rätta kanske man kan berätta, om det känns nödvändigt, att man inte haft så många förhållanden. Men åter till huvudproblemet så tror jag att du bara ska slappna av och försöka hitta någon att träffa och i vår ålder är väl både tjejer och killar intresserad av att veta om den andre vill ha barn.
  • Anonym (Kvinna 39)

Varför skaffar du inte barn på egen hand då?

• Anonym (Hoppet)

Ja du, det enda sättet är att våga försöka. Att öppna sitt hjärta och hoppas på det bästa. Det är absolut inte för sent. Känn dig inte stressad utan våga träffa män och se om de passar.

Att komma över känslan att inte förtjäna kärlek kräver arbete. En psykolog kan hjälpa dig med det. Alla förtjänar någon som älskar dem och du är säkert älskad av dina vänner och din familj. 

Ovanor har vi alla och det du tycker är en ovana kan någon annan tycka är sött, charmigt eller rent av älskvärt. 

• Stooler
    Anonym (Tjej35) skrev 2022-12-31 01:17:55 följande:

Jag vill också få gärna mer än ett barn. Men jag är ju så rädd för att dejta, och jag har inte heller haft något riktigt förhållande. Sånt är ju pinsamt att säga när man är 35+ men så är det :/

Men om du vill ha familj så har du nog inte värst mycket att välja på förutom att dejta? Din ålder är inte alls pinsam, du är väl knappast oskuld också. Det hade gjort hela saken svårare! Flört
  • Anonym (37)

Vem är det som tummar ner en sån här ts-post? Haha - berätta varför du gör det!

• Friger

Nä, fattar inte heller varför det är tummarna ner... Kan förstå att situationen är jobbig för TS med flera som sitter i samma sits.

Min situation är nog den omvända. Jag är 42år och det känns nästan som jag levt färdigt mitt liv. Haft flickvän, fru och mängder med barn.

Sitter ensam nu. Barnen är kvar så klart.

• Anonym (Push)
    Anonym (Tjej35) skrev 2022-12-31 00:43:00 följande:
    Snälla, nån för gärna skriva ett svar?.bara nått!
    Jag är nästan deprimerad över detta?
    Jag tänker vara på gränsen till elak nu, eftersom det också kan vara en push!
    Rent krasst behöver du jobba på att få barn om det ska bli av. Jag vet faktiskt inte ens om du hinner. Vidare så är det puckat att skaffa barn om man inte tycker sig vara värd att älska. Det kan vara svårt nog som det är, att bara vara förälder.

I min värld så tar du antingen ta i din barnlängtan och försöker själv, eller "väntar på den rätta som aldrig kommer", eller kommer till freds med att det finns fler vägar in i föräldraskapet... Anmäler dig som kontaktfamilj, fosterfamilj, dejtar frånskilda män med barn etc.
  • Anotherone

Ta tag i barnfrågan bums. Relation och kärlek kan komma sen, det kan vänta. Men det kan tyvärr inte barn. Inte hur länge som helst. 

• Anonym (C)

Skaffa barn själv. 

Jag känner en person som skaffa barn på egen hand. Sedan när barnet var ca 5 år så träffade hon en man. så det blev en familj tillslut.

• Anonym (Hopp)

Jag känner många som fått barn efter 40. Men jag kunde inte fast jag började vid 37. Det är så olika det där. De flesta lyckas dock. Alternativet försöka skaffa barn på egen hand finns ju förstås för din del. Nåt att ha i åtanke om du inte hittar en partner snart. Vad du än gör vänta dock inte i åratal och tro att du ska lyckas på ett IVF-försök i Danmark när du fyllt 44. En dos realism blandat med lite hopp är bäst.

Svar på tråden 35år, vill ha barn men är själv.