• Anonym (Besatt kvinna)

Reaktion då ex har ny

Jag och min pojkvän sedan många år gjorde slut i somras, mest på mitt initiativ. Jag var inte kär längre, hade känt så länge och kändes inte rättvist mot honom. Han hittade rätt snabbt en ny och plötsligt är jag nästan besatt av tanken på honom och allt det fina vi ändå hade.

Vad fan är detta för reaktion, hur vanligt är det? Jag har inte varit kär på länge och vet att vi i längden inte skulle passa ihop - men nu ser jag bara det positiva och idealiserar honom - bara för att jag inte kan få honom längre.

Hur slutar jag tänka så här? Vad är det för fel på mig? Saknar honom typ varje dag - helt sjukt ju! Nån annan som fått tillbaka känslorna då exet hittar en ny?

• Svar på tråden Reaktion då ex har ny
  • Anonym (Syster)
    Anonym (Besatt kvinna) skrev 2022-12-27 18:18:17 följande:
    bara för att jag inte kan få honom längre.
    Exakt. Det är det här det handlar om. Plus att du saknar de positiva bitarna så klart, och sen är det lätt att bli avundsjuk när någon annan "leker med ens förkastade leksaker", om du förstår.

Fokusera på att även om det fanns mycket fint i er relation så har du dina skäl för att ha gjort slut. Påminn dig själv om dem. Hur bra är det att ha en relation där man inte riktigt har känslor för någon...? Förtjänar inte han att älskas på riktigt?
  • Anonym (Glöm)

Man saknar inte kon förrän båset är tomt. 

• Anonym (Likadan tyvärr)

Är likadan tyvärr, men jag kan nog räkna mig som ännu mer sorglig än ts. Jag är lesbisk men är ändå svartsjuk ibland på min exmans nya. Han var inte "bara" min man utan även min bästa kompis och nu är han hennes. Jag lämnade honom men det kan kännas som hon stulit honom ändå, vilket är helt ologiskt. Sen får jag sån ångest över hur jag kan ha så oerhört själviska känslor

• Lynx123

Det är rätt klassiskt det där. Du har blivit ersatt och det blir ju nästan alltid en törn för självförtroendet. Du kommer över det så småningom...nya äventyr väntar.

• Anonym (!!!)

Mitt ex dumpade mig, sa att han inte älskade mig, träffade andra osv.

När jag nästan ett år senare träffade någon blev det värsta dramat. Plötsligt hade han en massa känslor, tyckte att jag var snabb!, försökte hindra oss från att flytta ihop, skrev och ringde hela tiden, skulle ta livet av sig. Det höll på i flera år. Han lyckades göra mig orolig.. 

Hoppas du har vett att låta honom vara!

• Anonym (Kaffedraken)

Läst om kvinnor som inte ville ha en man, men när han sen träffade en annan kvinna, så ville hon ha honom eller försöka få tillbaka honom. Dom visste inte själva varför och tyckte också det var knäppt, men så kände dom i alla fall.

• Soppatorsken677

?Bara för att jag inte vill ha honom betyder det inte att jag vill att han ska vara lyckligare med någon annan?.

visst sammanfattar det känslan ganska väl? Fult men naturligt att känna så. Men din första känsla var korrekt. går du tillbaka skulle du få det bekräftat när segerns sötma väl lagt sig.

Så säg till egot att det inte talar sanning. Ta en promenad och blicka framåt i livet.

• Anonym (A)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-28 09:46:41 följande:
    Läst om kvinnor som inte ville ha en man, men när han sen träffade en annan kvinna, så ville hon ha honom eller försöka få tillbaka honom. Dom visste inte själva varför och tyckte också det var knäppt, men så kände dom i alla fall.
    Aldrig hört talas om.
Svar på tråden Reaktion då ex har ny