• lollip0p

    Fler som planerar för syskon -24/-25?

    Vi har två söner födda 2016 och 2019 och har bestämt oss för 1-3 barn till när jag är färdig med min utbildning (våren 2024). Jag är 34 år och vill minst ha ytterligare två barn innan jag blivit alltför gammal.


    Planen är att börja försöka till sensommaren/hösten 2023 så att BF hamnar strax efter min examen. Då får vi alla en sommar tillsammans innan det är dags för mig att börja arbeta. Det skulle isf innebära att våra stora pojkar är 8 och 5 år gamla när trean kommer.


    Åldersskillnaden mellan dem (nästan exakt 3 år) har varit underbar men pga att jag fått vänta så länge känner jag att jag skulle vilja försöka få 2-3 barn till med ca 2 års mellanrum (om vi inte har turen att få tvillingar/trillingar såklart). Det skulle innebära att de äldsta barnen hunnit bli någonstans mellan 10-12 år och 7-9 år när familjen väl blivit komplett.

    Någon annan hör som planerar långt fram och vill följas åt eller som redan har erfarenhet av ungefär dessa åldersskillnader?

  • Svar på tråden Fler som planerar för syskon -24/-25?
  • Moav

    Våra två har precis fyllt 5 och 7 år. Nu börjar (mest jag) fundera på ett litet syskon. Känns som att en liten pusselbit saknas och den känslan kom från ingenstans 😅 Men om planen går som jag vill (och mannen är med på tåget) kan vi förhoppningsvis börja försöka i juni, så får vi se om det är svårare den här gången. Då båda våra har kommit till på första aktiva försöket 😅

  • Naniismamma

    Har 4 barn sedan innan med annan partner, har nu startat verkstan med min nya, är 32 och han 36 det blir hans första och vårat första gemensamma om vi lyckas bli gravida :) vi vill ha 3 barn tillsammans och jag vill ha dom rätt.

    Mina andra barn är 8,10,11,15 år gamla.

    Min mens är väldigt oregelbunden :/ så ska ladda upp med massa ägglossningstester och även följa mitt sekret och hoppas på de bästa .

    Hur har det gått för er? Eftersom tråden är ganska gammal haha 

Svar på tråden Fler som planerar för syskon -24/-25?