Stressituation av att klä på två barn
Jag har en 16 månaders, och en på 11 veckor. Ett tag var vi ute varje dag i en lekpark eller till affären, eller bara en promenad i vagnen.
Men just situationen att klä på barnen är ett enormt stresspåslag. Stora syskonet skriker sig helt svettig av att bli påklädd med overall och allt vad det innebär med vintern. Vantarna hinner flyga av 28 gånger innan vi ens lämnat huset.
Man är dessutom helt slut själv när man väl har kommit utanför dörren och har glömt både plånbok, nycklar och mobil.
Lilla syskonet är oftast nöjd men gillar inte att ligga ensam och vänta, påklädd eller icke påklädd så där förekommer vissa gånger gallskrik också medan man klär på storebror.
Hur gör ni andra som har två barn? Vilken klär ni på först, och hur får ni motivation att orka ta er igenom just den jobbiga situationen? När vi väl är ute är alla glada och nöjda samt när vi kommer in går det fort att klä av.
Är jag ensam att känna så här? Kommer det gå över? Just nu känns det som att jag drar mig för att gå ut ensam med barnen, och har vart ganska nöjd med att det har vart -20 grader ute så man kan hålla sig inne med gott samvete.