• Blomma5

    Acceptabelt eller ej?

    Min sambo pussar vår dotter på halsen. Jag tycker att det är jättekonstigt och drar en gräns att det är något man bara gör med en partner. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Acceptabelt eller ej?
  • Anonym (Nej)

    beror nog på barnets ålder.
    jag pussar nästan överallt på min bebis. Men jag hade nog tyckt det var konstigt om sambon pussade 10-åringen på halsen eller munnen.
    sen är det olika hur man är. Vissa tycker det är ok att pussa barn på munnen andra inte.

  • Anonym (K)

    Om barnet fortfarande är litet ja det kallas för anknytning, givetvis inte på munnen och beroende på ålder det är på barnet. Samt tänka självklart på integritet självklart hos barnet, normal dos nivå av kärlek helt enkelt. Min man gör samma sak på halsen nacken då det gäller passa på innan bebis vecken är ett minne blott ju äldre barnen blir. Men glömde ju fråga ålder på erat barn? Så jag inte säger olämpligt för då skulle jag också ha reagerat fått dåliga vibbar el funderade du bara i största allmänhet? 

  • Anonym (+++)
    Blomma5 skrev 2022-12-18 22:57:27 följande:
    Acceptabelt eller ej?

    Min sambo pussar vår dotter på halsen. Jag tycker att det är jättekonstigt och drar en gräns att det är något man bara gör med en partner. Vad tycker ni?


    Ålder på barnet? 
    Små bebisar = ok om det är ens egen bebis. 

    Äldre barn måste få visa eller säga ifrån, om de inte vill. 
    Sen tycker jag personligen att det inte är något man gör, ens på dagisbarn. 
Svar på tråden Acceptabelt eller ej?