• Anonym (E)

Elvanse

Någon här som äter elvanse?
    ska börja med den men har även problem med ångest, rädd att den ska öka min ångest.
    någon med erfarenhet? Någon som äter den och vill berätta hur ni mådde på den?

• Svar på tråden Elvanse
  • Anonym (E)

Ingen som äter elvanse? 

• Anonym (Mimmi)

Inte jag men mitt barn gör sen flera år tillbaka. 

Har varit en mycket bra medicin, ger effekt direkt, surret i huvudet försvinner och man kan tänka klart. Mitt barn har fått lite ångest när medicinen går ur men det är bara första två dagarna. Och det drabbar absolut inte alla - det är inte så att har man ångest innan så kommer man få den bieffekten. Det är helt individuellt har jag förstått det som. Elvanse kan ju på sätt och vis också hjälpa mot ångest iom att hyperaktiviteten försvinner och man kan fokusera på vad som är viktigt. skulle du få lite ångest på kvällen så ska du alltså itne se det som att tabletten inte funkar utan ge det någon vecka innan du utvärderar. Lycka till! För oss har det varit den stora förändringen som gjort mer skillnad än alla miljoner anpassningar man höll på med. Nu finns det ett helt annat lugn. 

• Anonym (E L)

Inte jag, men mitt ex. Han mådde skit av den, hade hög ångest och var väldigt lättirriterad.

Svar på tråden Elvanse