• Medelad20

    Varm mössa till äldre förskolebarn

    Tips på varm mössa som gärna omsluter huvud och kinder lite, utan att vara en babymössa. De flesta som går ner långt är med snören och i babystorlekar.

    Tänker mössa till 4 åring för de allra kallaste eller blåsigaste vinterdagarna. Haft biggles från didriksons andra år, kanske blir den iår med om inte hittar annat alternativ. Tänkte mig en mjukare mössa och som är lättare för barnet att ta på själv.

    Vad har era "stora- småbarn" kallaste dagarna?

  • Svar på tråden Varm mössa till äldre förskolebarn
  • Anonym (vänster är ett skällsord)

    Måste man vara ute långa stunder de kallaste och blåsigaste dagarna då?

    Det vettiga vore väl att stanna inne i värmen och kolla på paddan eller spela tv-spel?

  • cosinus

    Mina har haft reimaluvor ända upp i skolåldern. Fantastiska, varma och vindtäta. Funkar lätt ner mot -25. De två största storlekarna vi har kvar snor jag fortfarande om jag ska cykla till jobbet eller springa när det är riktigt kallt ute.

    Visst, de vinner väl inga priser för mode och stil. Men de funkar svinbra (och inga snören). 

    Googla reima och väpnarluva så ser du hur de ser ut.

  • Fliselisan

    Har en från polarn o pyret med öronlappar som går ner. (Till min 4åring) Den är stickad med med vindtätt foder. Inga snören. Funkar riktigt bra även i flera minusgrader.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2022-12-06 15:55:16 följande:

    Måste man vara ute långa stunder de kallaste och blåsigaste dagarna då?

    Det vettiga vore väl att stanna inne i värmen och kolla på paddan eller spela tv-spel?


    Ja förskolorna tar ut barnen 1-2 ggr om dagen året runt, även i snö, blåst och regn.
  • Anonym (Laila)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2022-12-06 15:55:16 följande:

    Måste man vara ute långa stunder de kallaste och blåsigaste dagarna då?

    Det vettiga vore väl att stanna inne i värmen och kolla på paddan eller spela tv-spel?


    Haha ja om det ändå vore så väl.
    önskar att min lilla tjej på två år fick vara inomhus och pyssla på förskolan dessa iskalla vinterdagar men nej absolut inte, alla barnen ska skjutsas ut och leka med pinnar å annat i skogen?allt enligt hennes pedagoger på förskolan då.
Svar på tråden Varm mössa till äldre förskolebarn