• Vandel

Nooshi sa "fittor"

Läser i Aftonbladet att Nooshi Dadgostar kallade socialdemokraterna för "fittor". Jag har aldrig varit med om något barnsligare - och hon önskar bli vår stadsminister! 

Har ni fortsatt förtroende för Nooshi efter detta? 

• Svar på tråden Nooshi sa "fittor"
  • Hobgoblin
    Mortiscia80 skrev 2022-12-04 21:35:54 följande:
    Haha jaa med autocorrect och Google translate kan det bli riktigt roligt ibland ;)
    Absolut är det så.
    F-ordet kunde ju ha blivit "framstjärt" med lite otur.
    Tror faktiskt det är första gången jag sett det ordet i rubrik hos Expressen.
  • Mortiscia80
    Hobgoblin skrev 2022-12-04 21:46:30 följande:
    Absolut är det så.
    F-ordet kunde ju ha blivit "framstjärt" med lite otur.
    Tror faktiskt det är första gången jag sett det ordet i rubrik hos Expressen.
    Haha!! :D

Ja jag hajade till lite över att man tog med en så stark svordom, och det är inte bara Expressen som skriver ut hela ordet.
  • Hobgoblin
    Mortiscia80 skrev 2022-12-04 21:55:39 följande:
    Haha!! :D

Ja jag hajade till lite över att man tog med en så stark svordom, och det är inte bara Expressen som skriver ut hela ordet.
    Reagerade på just det också. 
    Men ... rubriksättarna blir väl lika mycket yngre som en annan blir äldre.
    Hoppar väl inte ur brallorna för ett sånt ord men .... något ovanligt som rubrik på Expressen kan man tycka.
  • Pehrmedh
    Vandel skrev 2022-12-04 17:56:09 följande:
    Nooshi sa "fittor"

Läser i Aftonbladet att Nooshi Dadgostar kallade socialdemokraterna för "fittor". Jag har aldrig varit med om något barnsligare - och hon önskar bli vår stadsminister! 

Finns många "jävla fittor" i politiken.
  • theotherone

Jag tycker fitta är något fint, jag.

• Flash Gordon

Se dokumentären. Den är underhållande.
    www.svtplay.se/video/j1aR411/maktspelet

Nooshi vaggar fram genom hela filmen, något framåtböjd. Lätt frånvarande. Pratar segt.

Så fort det dyker upp något dåligt för motståndarna så springer (nåja, vaggar) hon och hennes kompisar fram i korridorerna och letar efter media att få skvallra för.

"Var är SVT? Där! Nu har SVT fått det! Inget TV4?"

Sedan sitter hon och hennes kompisgäng i partiledningen och beter och pratar som en aktivistgrupp med gymnasieungdomar. 

Någon kvinna hos Stockholms V när valresultatet blir tydligt: "Nu har masken fallit på de rasistiska svenskarna! Fy FAN! Jävla fascister!" Några av Sverige största makthavare - ledningen för Vänsterpartiet - tror alltså på riktigt att "fascismen" är här.

Nooshi har tömt slattarna ur Ida Gabrielssons gamla Cola-burkar som stått lite här och var på kontoret men det är lugnt säger Ida - hon har öppnat en ny.

"Vilka losers de är", Ida och Nooshi om sossarna efter att ha röstats bort av S till förmån för C. "Sossarna gör fan allt för att rädda C!"

.
    Coola gänget i rökrutan, var det någon som kallade dem i kommentarerna. Det är inte en helt felaktig liknelse.
    Blå och gul
  • Flash Gordon
    Hobgoblin skrev 2022-12-04 19:05:24 följande:
    Den där människan uppför sig som någon sorts bloggare eller annan typ ab uppmärksamhetstörtstande människa. 
    Visst - man kan reagera, och BÖR reagera när något är fel men i hennes värld verkar ju det mesta vara fel ....alltid.
    Att dom kvinna använda ett ord för kvinnligt könsorgan i nedsättande mening verkar ju bara - lågt,
     Vad egentligen är det den här människan försöker uppnå med allt jävla gnäll?
    Har hon presterat något positivt? 
    Det är väl det som skadar dem. att deras prat i partiledningen inkluderar Fitta! som nedsättande ord. Funkar dåligt med bilden av dem som feminister och Gud vet vad annat de kallar sig.

Alla fattar att hon lackar ur och säger nåt skit i ren ilska men vill  man vara renlärig utåt så funkar det inte att sådant blir offentligt.

Sedan blir det inte mer än så den här gången men ändå. Det ger en bild av vilka de egentligen är i deras partiledning
    Blå och gul
  • Litorina

Skitdåligt att någon sa så, men läs artikeln innan du hänvisar till den. Det står inte att det var ND. Att AB uttrycker sig som de gör är usel journalistik. En journalist borde vara intresserad av att förmedla information, inte att vilseleda folk som inte kan läsa så bra. Pinsamt för alla tre parter. 

• Friger
    Litorina skrev 2022-12-09 12:00:47 följande:

Skitdåligt att någon sa så, men läs artikeln innan du hänvisar till den. Det står inte att det var ND. Att AB uttrycker sig som de gör är usel journalistik. En journalist borde vara intresserad av att förmedla information, inte att vilseleda folk som inte kan läsa så bra. Pinsamt för alla tre parter. 

Nog var det ND.

Men jag tycker inte att det är sådan stor grej. Det skedde i affekt. Alla ska kunna göra bort sig lite.

Men jag är inget fan av vänsterpartiet. Jag är övertygad om att deras politik är mycket, mycket skadlig för det här landet.
  • Flash Gordon
    Litorina skrev 2022-12-09 12:00:47 följande:
    Det är Dadgostar som säger det. Hon syns i bild när hon säger det.

Se dokumentären så hör du hennes röst i den och kan jämföra. Den där slöa, lite släpiga rösten i samma tonläge och med samma melodi som Dadgostar säger allt annat i filmen.

De andra två kvinnorna som sägs befinna sig på kontoret samtidigt (bara en syns) pratar i filmen strax innan. Ingen av dem är i närheten av att ha den röst som säger "Vilka jävla fittor alltså!"

Vid ca 31:30.
    Blå och gul
  • Litorina
    Friger skrev 2022-12-09 12:10:08 följande:
    Nog var det ND.

Men jag tycker inte att det är sådan stor grej. Det skedde i affekt. Alla ska kunna göra bort sig lite.

Men jag är inget fan av vänsterpartiet. Jag är övertygad om att deras politik är mycket, mycket skadlig för det här landet.
    Flash Gordon skrev 2022-12-09 12:56:53 följande:

Se dokumentären så hör du hennes röst i den och kan jämföra. Den där slöa, lite släpiga rösten i samma tonläge och med samma melodi som Dadgostar säger allt annat i filmen.

De andra två kvinnorna som sägs befinna sig på kontoret samtidigt (bara en syns) pratar i filmen strax innan. Ingen av dem är i närheten av att ha den röst som säger "Vilka jävla fittor alltså!"

Det kan säkert ha varit hon. Det säger jag inget om. Det jag skrev var att det inte står så i artikeln som TS hänvisar till. 

• Flash Gordon
    Litorina skrev 2022-12-09 13:23:30 följande:

Det kan säkert ha varit hon. Det säger jag inget om. Det jag skrev var att det inte står så i artikeln som TS hänvisar till. 

Ja, det AB skriver är fel:

"Nooshi Dadgostar går in till rummet bredvid. Kameran rullar. Ljudet likaså. 

– Vilka jävla fittor alltså, mumlar någon av vänsterpartisterna."

.

I filmen:

Nooshi går INTE in ett rum och SEDAN hör man "fittor!".

Nooshi stannar upp utanför dörren till det andra rummet, i kamerans blickfång, när hon säger "fittor!" - rakt ut i luften, eller möjligen till någon inne i det andra rummet.
    Blå och gul
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-12-09 12:56:53 följande:

Du har fel. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgkw2q/ida-gabrielsson-jag-sa-javla-fittor-i-maktspelet
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-12-09 14:36:39 följande:
    Ja, det AB skriver är fel:

"Nooshi Dadgostar går in till rummet bredvid. Kameran rullar. Ljudet likaså. 

? Vilka jävla fittor alltså, mumlar någon av vänsterpartisterna."

.

I filmen:

Nooshi går INTE in ett rum och SEDAN hör man "fittor!".

Nooshi stannar upp utanför dörren till det andra rummet, i kamerans blickfång, när hon säger "fittor!" - rakt ut i luften, eller möjligen till någon inne i det andra rummet.
    NG går in i ett rum

• klyban

Jaha?
    Jag hört värre och offentligt, så vad är poängen?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Nooshi sa "fittor"