• Anonym (Mr Jök)

Vart går gränsen för otrohet

Som rubriken lyder.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet
  • Anonym (va?)
    Anonym (Skild och nykär) skrev 2022-11-15 07:59:58 följande:
    Bra, då har du din definition och jag har min. Huvudsaken man har samma definition som sin partner.
    Håller med, men med tillägget UTTALAD definition, för det är annars ganska poppis att man hittar på egna definitioner som man sen utgår ifrån att ens partner håller med om fast man råkar bara glömma kolla det.

Dvs jag tror mig vara ok med att min partner gör så, alltså betyder det att min partner per automatik är ok med att jag gör det, egentligen tror man ju inte ens partner kommer göra så och räknar inte med att det kommer ske men det blir ju så mycket enklare att göra sp själv när man kan intala sig själv att ens partner är ok med det Drömmer
  • Anonym (Skild och nykär)
    Anonym (va?) skrev 2022-11-15 12:28:25 följande:
    Håller med, men med tillägget UTTALAD definition, för det är annars ganska poppis att man hittar på egna definitioner som man sen utgår ifrån att ens partner håller med om fast man råkar bara glömma kolla det.

Dvs jag tror mig vara ok med att min partner gör så, alltså betyder det att min partner per automatik är ok med att jag gör det, egentligen tror man ju inte ens partner kommer göra så och räknar inte med att det kommer ske men det blir ju så mycket enklare att göra sp själv när man kan intala sig själv att ens partner är ok med det Drömmer
    Bra poäng där!
  • Anonym (Uttråkad)

Mitt tips är annars övervakningskameror i alla rum. Då kan du hålla kolla på när partnern porrsurfar och äcklar sig. Jag satt själv på jobbet och kollade på kameran när mannen "jobbade hemma" och runkade för fullt......

Det här föråldrade med att lita på varandra, gäller inte längre. Det är nya tider nu.

• Anonym (Sex med någon annan)

Att ha sex med någon annan. Där är gränsen, inte för vad som ej är ok den är långt innan. Saker åt det hållet kan vara fel även om det inte är tillräckligt för att definieras som otrohet.

Som tex. Att han runkar. Det är inte otrohet men inte ok heller. Han kan fråga mig om jag kan göra det skönt för honom istället.

Förstår behovet av att bara kravlöst bli tillfredställd utan att behöva tillfredställa men jag vill i så fall få göra det på honom.

• Anonym (råger)
    Lyckligalotta skrev 2022-11-11 10:27:25 följande:

Vi har pratat mycket om det här och gränsen går vid kyssar och smek. Att kramas eller dansa med någon annan är inte otrohet i vår relation. 

Jag har gått på fest med partner som "glömt bort" att hon gick på fest med sin man
    och dans slutade i kyssar och smek. För öppen ridå.
    Mycket kränkande.

Fick mycket kritik efteråt från hennes systrar, mamma, kompisar
    att : Jag var för kontrollerande, får hon inte ens dansa med andra ?
    att jag måste släppa min svartsjuka sida
  • Anonym (J78)
    Anonym (mohaz) skrev 2022-11-15 11:15:32 följande:

Vid samtal med andra könet ensam.

Skojar du?
  • Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (Skild och nykär) skrev 2022-11-15 07:57:16 följande:
    Tur man inte är gift med dig då.
    För mig och min partner är det öppenheten som gör vår kärlek så stor.
    Och vi är båda galna i sängen, så det lär inte bli fiskpinnar med potatismos resten av livet.
    Säg inte det, du kanske skulle stortrivas med mig. 

Men vi får nog enas om att vara oeniga. Människor har olika syn på det här. 
  • Anonym (va?)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-11-16 14:05:06 följande:
    Säg inte det, du kanske skulle stortrivas med mig. 

Men vi får nog enas om att vara oeniga. Människor har olika syn på det här. 
    Ja det är helt ok att ha olika åsikter om saker. Och om man respekterar sin partners åsikt så är det ju kanske bra att man kommer överens med sin partner om var gränserna för relationen går och inte bara utgår ifrån att ens partner kommer vara ok med något bara för att man själv tycker det är ok, för det är ju inte att respektera sin partners åsikt, eller hur?
  • Anonym (mohaz)
    Anonym (J78) skrev 2022-11-15 21:30:22 följande:
    Skojar du?
    Nej varför? Finns ingen mening att prata så.
  • Anonym (J78)
    Anonym (mohaz) skrev 2022-11-16 19:48:12 följande:
    Nej varför? Finns ingen mening att prata så.
    Att prata med någon av motsatt kön ensamma? Jag skulle aldrig ens tänka tanken att det inte vore ok för varken mig eller min partner. Men alla är vi olika och jag hoppas att du lever med någon som accepterar dig och vad du tycker. Solig
  • Anonym (va?)
    Anonym (J78) skrev 2022-11-16 22:21:22 följande:
    Att prata med någon av motsatt kön ensamma? Jag skulle aldrig ens tänka tanken att det inte vore ok för varken mig eller min partner. Men alla är vi olika och jag hoppas att du lever med någon som accepterar dig och vad du tycker. Solig
    Beror ju kanske på VAD man pratar om, eller hur?
  • Anonym (C)
    Anonym (va?) skrev 2022-11-17 10:49:26 följande:
    Beror ju kanske på VAD man pratar om, eller hur?
    I och för sig, men nu tyckte personen som citerades uppenbarligen att det är fel  oavsett samtalsämne. Jag ryser vid blotta tanken på att behöva leva så.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (va?) skrev 2022-11-15 12:28:25 följande:

Bra poäng.
Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet