• Anonym (Anna)

Lösull vind munskydd

Vi har en löcka på vindwn o är aldrig där uppe annars men nu måste vi. Vi har lösull där är det faeligt att ha vindsluckan in mot huset öppen om mannen är där o fixA eller är der farligt

• Svar på tråden Lösull vind munskydd
  • Anonym (L)

Men gud, läs igenom ditt inlägg innan du skickar. Hur svårt kan det vara? 

• Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2022-11-11 17:50:17 följande:
    Men gud, läs igenom ditt inlägg innan du skickar. Hur svårt kan det vara? 
    +1
  • Anonym (Haha)

Fredagsfylla och inget alko-lås på tangentbordet.
    Jävligt svårtolkat i alla fall.
    Kollar man ens inte vad man skickar?

• Anonym (mlöhmhnip)

¨TS kanske har dyslexi. 

Din man bör ha godkänt munskydd på sig när han arbetar där uppe och faktiskt, även om jag garvade häcken av mig åt kommentaren, vara försiktig om luckan ska vara öppen under arbetet så han inte trillar ner. 

Bäst är om luckan kan vara stängd, men annars kan ni andra i familjen vara någon annanstans så länge och sen får ni dammsuga om det dammat ner mycket från vinden. 

Det är inte bra att andas in varen glasfiber eller mineralull, jag vet inte vilken sort ni har på vinden, men mineralull är förbjudet i vissa länder och i Sverige säger man att det ska betraktas som farligt tills motsatsen har bevisats. 

• Anonym (Fint)
    Anonym (mlöhmhnip) skrev 2022-11-11 21:40:38 följande:

¨TS kanske har dyslexi. 

Din man bör ha godkänt munskydd på sig när han arbetar där uppe och faktiskt, även om jag garvade häcken av mig åt kommentaren, vara försiktig om luckan ska vara öppen under arbetet så han inte trillar ner. 

Bäst är om luckan kan vara stängd, men annars kan ni andra i familjen vara någon annanstans så länge och sen får ni dammsuga om det dammat ner mycket från vinden. 

Det är inte bra att andas in varen glasfiber eller mineralull, jag vet inte vilken sort ni har på vinden, men mineralull är förbjudet i vissa länder och i Sverige säger man att det ska betraktas som farligt tills motsatsen har bevisats. 

Så bra svar! Skönt att det trots allt finns hjälpsamma människor som inte bara automatiskt antar att ts är full eller liknande... Hjärta
  • Anonym (Haha)

Har man dyslexi eller annan åkomma  så är det inget problem att komma ut med dert så att man inte framstår som en idiot.

• Kockobello

Lösullen anfaller, stäng luckan.

• Anonym (Hepp)
    Anonym (mlöhmhnip) skrev 2022-11-11 21:40:38 följande:

¨TS kanske har dyslexi. 

Det finns glasull och stenull, båda är mineralull. 
    Rekommendationen är att använda andningsmask och skyddsglasögon då fiberdammet kan irritera ögon och luftvägar. 

Men det är inte asbest eller nanoteknologi vi pratar om.  . 

• Rövsmöret

Hur i helvete ska jag veta vad du har för lösull?
    Vad består isoleringen av?

• Anonym (mlöhmhnip)
    Anonym (Haha) skrev 2022-11-11 23:21:31 följande:

Har man dyslexi eller annan åkomma  så är det inget problem att komma ut med dert så att man inte framstår som en idiot.

Tja, det är ju vars och ens val hur de dömer en person utifrån vad  eller hur den skriver. Vissa tex framstår som idioter men de får också skriva på internet. 
Svar på tråden Lösull vind munskydd