• Önskarsyskon2023

    Symtom-hjälp!

    Hej. 


    jag har sedan innan sommaren haft problem med blödningar, oregelbunden mens, vet inte vad jag ska kalla det. Jag har ätit p-piller men har blödig ändå med uppehåll på ca 7-16 dagar. eftersom jag och min sambo inte var främmande för att jag skulle bli gravid igen (har en dotter på 13 månader), så rekommenderade hon mig att sluta med p-pillrerna för att låta kroppen vara, typ. 


    nu har jag sedan i fredags haft problem liknande urinvägsinfektion och sedan i lördags ont i nedre delen av magen och i ryggslutet. Jag har trängningar och behöver kissa ofta. Sveda. Känner mig svullen och öm. känns som ett tryck neråt, nästan som att något hänger ut. (vilket det inte gör), helt slutkörd fast jag inte gör något. Känner mig sjuk allmänt men har ingen feber. Inte ens höjning. 

    jag var på vårdcentralen idag och det visade ingen uvi. vep på 13 så inget vidare där heller. 


    vad kan de va? Jag börjar direkt tänka cystor på äggstockarna?! Någon som haft det? Isf vad hade ni för symtom?

  • Svar på tråden Symtom-hjälp!
  • Lynx123

    Hej! Jag tycker att du ska ligga på för att få en ordentlig utredning så snart som möjligt. Symptomen stämmer in på både många och olika problem så det här måste du få svar på. Allt går att fixa men först måste du få en diagnos. Lycka till och berätta gärna hur det går.

  • Lynx123

    Det gör du helt rätt i! Googla är bland det värsta du kan göra! Däremot får man tjata lite ibland. Det kommer gå jättebra! :)

  • Önskarsyskon2023

    Tydlig uvi enligt Gyn. Han såg bakterier i hela urinblåsan när han kollade med ultraljud. Och när jag fick titta så såg man som ?flingor? överallt där det bara skulle vara svart. Så jag inväntar odlingen som Vc skickade pga historia av många uvi och njurbäckeninflammationer. Sen har jag ett alldeles för dåligt pH-värde i underlivet så därför får jag infektion efter infektion. Hormonell obalans som orsakar blödningar. Så de fick jag tabletter för. Och så skickade dom remiss för blodprov men han gissade på något så simpelt som d-vitaminbrist. För då kan man bli helt utslagen och ?sjuk? sa han. Ingenting såg fel ut inuti eller va man ska säga. Fina äggstockar och många ägg sa han. Så jag känner mig lugn. Även om jag blir irriterad på vårdcentralen som inte gör mer när man har så märkliga symtom. kanske kunde fått en rekommendation att gå till Gyn åtminstone. 

  • Lynx123

    Men vad bra ändå...nu kommer du bli frisk och pigg igen! Synd att man måste ligga på sådär men så är det tyvärr.

Svar på tråden Symtom-hjälp!