Dålig relation till yngsta barnet
Har en dotter på 19 år som jag alltid haft svårt att komma nära. Idag rök vi ihop av en orsak här hemma, varpå hon säger att hon hatar att vara släkt med mig, slängde själv ur mig då att jag har känt att du aldrig acceptera eller respektera mig som mamma.
Då kommer de ännu mer och detta är inget jag själv kunde ha valt eller ville 😭.
Att jag bara bryr mig om hennes bror och övergav henne som 6 åring, hennes bror låg under denna tid svårt skadad, närmare döende på sjukhus och jag bodde i princip där med honom dessa 5 månader. Då en anhörig var tvungen att vara där hela tiden.
Hans pappa var inte särskilt aktiv pappa på den tiden,så mycket låg på mitt ansvar. Någon gång ställde min syster upp,men jag var den som var där mest.
Inget självvalt, men var tvungen.
Hon var under denna tid med sina syskon mycket hos sin farmor och även deras pappa som hon inte heller tyckte fans till hands.
Förstår ju nu hur mycket detta påverkat henne och de gör ont,men kan inte göras ogjort och jag vet inte hur vi ska kunna skapa en finare relation till varandra, känns som hon tycker att jag svek henne när detta trauma skedde 😪