• Anonym (Kom igen nu tjejer)

Kvinnlig onani

Här kommer en högst vetenskaplig studie av kvinnors onanivanor Skrattande

min fru stimulerar bara utsidan vid onani. Aldrig något instoppat. Har svårt att förstå detta då hon alltid kommer av penetration. hade jag varit utrustad med en vagina hade jag stoppat den full med grejer av allehanda slag. Så hur ser det ut bland er tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnlig onani
  • Anonym (Lisa)

Nej känner ingen stark sexuell njutning av kuk heller

• Anonym (Angel)
    Anonym (Catten) skrev 2022-10-29 19:36:04 följande:
    Ja bottnar är när det tar stopp. Jag minns ingen skillnad i menscykeln men är imponerad över hur du tänker. Livmodertappen är nog olika känslig. Nu har jag inte haft mens på 10 år säkert. 
    Bra att du klarar fixa en anonym mans fantasier (är vare sig sexolog eller gynekolog, för då skulle han inte häcka här med sina alla detaljfrågor) som du gör. Själv blir jag ibland illa berörd när jag känner igen intervjutekniken. Och stilen hans i annat. När han frågvist undrar om sex och orgasmer vill han ändå helst göra det i skydd av sin anonymitet här på nätet.  
  • Anonym (Angel)
    Anonym (Kom igen nu tjejer) skrev 2022-10-29 20:15:29 följande:
    Tack Oskyldig
    jag har läst att de är olika känsligt och ibland direkt obehagligt under cykeln. Jag har normallång men upplever inte att det direkt blir stopp inte i de ställningar man kommer djupare heller. Läste i en annan tråd om cervixorgasm om en tjej som bäst stimulerade och styrde det själv när hon red. Upp, ner fram och tillbaks. Då kom hon åt den punkten inuti samtidigt som clittan stimuleras när blygden gnids mot varandra. Min fru har varit bortrest i en vecka ovh kommer hem imorgon. Gissa vad vi skall prova då? Flört
    Du är outstanding. Säger då det. Värmer du upp dig här i tråden med dina frågor? Tror inte du är vare sig sexolog eller kvinnoläkare. Möjligen inom beteendevetenskapen. Så tagga nytt istället. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-29 19:58:27 följande:
    kvinnans slida är så okänslig. Så får inte ut ett skit av dildo eller att pulla. Vill bara ha fingrarna på klitoris. 
    Ja
  • Anonym (Angel)

Kom igen nu tjejer, 

Din s k studie av kvinnors onanivanor är inte vetenskapligt upplagd. Det tror jag att du vet om innerst inne. Hoppas alla andra tar in det oxå. 

Ändå tänker jag det här är ett ämne som absolut behöver diskuteras! Om du bara kunde agera professionellt (du hävdar professionalism i din undersökning) med mindre privata ivriga anspelningar på din sexsamvaro i din tråd, vore det super. 

Tack för ordet! 

Anonym (Angel) skrev 2022-10-29 21:31:26 följande:

@ Kom igen nu tjejer, 

Din s k studie av kvinnors onanivanor är inte vetenskapligt upplagd. Det tror jag att du vet om innerst inne. Hoppas alla andra tar in det oxå. 

Ändå tänker jag det här är ett ämne som absolut behöver diskuteras! Om du bara kunde agera professionellt (du hävdar professionalism i din undersökning) med mindre privata ivriga anspelningar på din sexsamvaro i din tråd, vore det super. 

Tack för ordet! 

Har du hört talas om ordet ironi?
    de är väl klart som fan att det inte är vetenskap. De här är ju ett forum på internet Skrattande
    mej jag håller med dig om att det är ett viktigt ämne. Att kvinnlig onani varit tabu har tyvärr förtryckt kvinnors egna inställning i ämnet. Läste ett inlägg av en sexolog att hennes kvinnliga patienter med låg lust/drift alltid fick i läxa att gå hem och onanera. Enligt henne är detta en viktig väg för att öka lust och lära känna sin kropp och att njuta av den. Låter vettigt
    Anonym (Angel) skrev 2022-10-29 21:19:09 följande:
    Du är outstanding. Säger då det. Värmer du upp dig här i tråden med dina frågor? Tror inte du är vare sig sexolog eller kvinnoläkare. Möjligen inom beteendevetenskapen. Så tagga nytt istället. 
    Jag har väl aldrig utgett mig för att vara vare sig sexolog eller kvinnoläkare? För din info så är jag inte beteendevetare heller. Bara en enkel man som ständigt söker utveckling av sexlivet i en drygt 20 år gammal relation. Hittils har det gått rätt bra! Ligger ofta med frugan och vi har det fint ihop. Men jag tror att en viktig del i det är att jag alltid varit nyfiken på att hitta nya triggers och ökad njutning för henne. Ser annars många trådar här där damerna tappar lusten efter ett tag i förhållandet. Inte sällan beroende på att deras gubbar inte anstränger sig.
  • Anonym (Angel)
    Anonym (Kom igen nu tjejer) skrev 2022-10-29 22:32:59 följande:
    Har du hört talas om ordet ironi?
    de är väl klart som fan att det inte är vetenskap. De här är ju ett forum på internet Skrattande
    mej jag håller med dig om att det är ett viktigt ämne. Att kvinnlig onani varit tabu har tyvärr förtryckt kvinnors egna inställning i ämnet. Läste ett inlägg av en sexolog att hennes kvinnliga patienter med låg lust/drift alltid fick i läxa att gå hem och onanera. Enligt henne är detta en viktig väg för att öka lust och lära känna sin kropp och att njuta av den. Låter vettigt

Ja, då är den saken klarlagd och utagerad! 

Jag hade stört mig mindre om du skrivit en högst ovetenskaplig studie av kvinnors onanivanor. Ja, det stämmer det du säger. Kvinnor med såväl normal som låg libido behöver lära känna sina kroppar bättre genom onani. Den kunskapen borgar även för ett allmänt tillfredsställande sexliv. Den kvinnliga sexologen är inne på rätt spår. 

• Anonym (Angel)
    Anonym (Kom igen nu tjejer) skrev 2022-10-29 22:39:45 följande:
    Jag har väl aldrig utgett mig för att vara vare sig sexolog eller kvinnoläkare? För din info så är jag inte beteendevetare heller. Bara en enkel man som ständigt söker utveckling av sexlivet i en drygt 20 år gammal relation. Hittils har det gått rätt bra! Ligger ofta med frugan och vi har det fint ihop. Men jag tror att en viktig del i det är att jag alltid varit nyfiken på att hitta nya triggers och ökad njutning för henne. Ser annars många trådar här där damerna tappar lusten efter ett tag i förhållandet. Inte sällan beroende på att deras gubbar inte anstränger sig.

Okej, då är det väl bara att tuta och köra! 
    Rollerna professionell och privat har ju klargjorts väl. 

Tyckte bara det var creepy med en kille som påstod sig skapa science och som fiskande blandade in sitt sexliv. Men nu vet jag mer om saken. Hoppas nu bara jag inte skrämt nån på flykten när jag satte ned foten! 

• Anonym (Läs på själv)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-29 20:52:25 följande:

Läs på lite om fittan här.. 
    där svarar en kunnig att slidan inte är så känslig https://www.umo.se/fraga-umo/fraga-umo/varfor-kanns-det-inget-nar-jag-har-sex/

Hur det är inne i slidan är en sak men området kring öppningen är ett helt annat. Tror att en hel del kvinnor som får vaginala orgasmer i själva verket får orgasmerna av att området kring slidöppningen stimuleras. Om du tror att klitoris bara är den där ärtan som sitter högst upp precis där blygdläpparna börjar dela sig är det kanske du som behöver läsa på lite mer om fittan? Är nämligen många kvinnor som inte alls kommer med en partner enbart av att ärtan i sig stimuleras. Jag själv är ett exempel. Är kvinna, över 40, har onanerat sedan jag var barn och haft sex med män sedan jag var 18. Hittills har jag aldrig kommit vare sig själv eller enbart med män enbart av fingrar på ärtan om jag inte redan på grund av upphetsning varit väldigt nära orgasm. Att klitoris är mycket större och mycket mer än den synliga ärtan kan du mycket mycket enkelt verifiera genom t.e.x RFSU och att många kvinnor fffa med en partner behöver stimulans på en betydligt större del av fittan än så är ingen ny eller revolutionerande kunskap.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Läs på själv) skrev 2022-10-30 00:32:56 följande:
    Hur det är inne i slidan är en sak men området kring öppningen är ett helt annat. Tror att en hel del kvinnor som får vaginala orgasmer i själva verket får orgasmerna av att området kring slidöppningen stimuleras. Om du tror att klitoris bara är den där ärtan som sitter högst upp precis där blygdläpparna börjar dela sig är det kanske du som behöver läsa på lite mer om fittan? Är nämligen många kvinnor som inte alls kommer med en partner enbart av att ärtan i sig stimuleras. Jag själv är ett exempel. Är kvinna, över 40, har onanerat sedan jag var barn och haft sex med män sedan jag var 18. Hittills har jag aldrig kommit vare sig själv eller enbart med män enbart av fingrar på ärtan om jag inte redan på grund av upphetsning varit väldigt nära orgasm. Att klitoris är mycket större och mycket mer än den synliga ärtan kan du mycket mycket enkelt verifiera genom t.e.x RFSU och att många kvinnor fffa med en partner behöver stimulans på en betydligt större del av fittan än så är ingen ny eller revolutionerande kunskap.
    Har då inget skönt område i slidöppningen. Känns som att ta på min hand. Noll njutning 
  • Anonym (Läs på själv)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-30 00:43:31 följande:
    Har då inget skönt område i slidöppningen. Känns som att ta på min hand. Noll njutning 

Ja, alla kvinnor funkar inte exakt likadant. Desto större anledning för heteromän att försöka ta reda på vad just varje enskild kvinna de träffar på går igång på och njuter av istället  för att försöka ta reda på vad inom citationstecken Kvinnor går igång på och njuter av. 

Men det är inte på något sätt ovanligt att kvinnor njuter av stimulans kring slidöppningen om de är upphetsade. Klitoris förgrenar sig just där strax under huden / slemhinnan på många.

• Anonym (Jk)

Har aldrig in något när jag onanerar. 

• Anonym (Jk)
    Anonym (Kom igen nu tjejer) skrev 2022-10-29 13:25:11 följande:
    hade jag varit utrustad med en vagina hade jag stoppat den full med grejer av allehanda slag.
    Alltså herregud...
  • Perjonsson
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-30 00:43:31 följande:
    Skulle vara intressant att träffat dej och försöka omvända dej och hittar även din njutning invändigt.
    Har varit tillsammans med några som dej och som aldrig fått orgasm av penetrering och givit upp den tanken.  
    Men med tid av träning och olika tekniker, kroppsställningar, vinklar, leksaker....plötsligt tog det en helomvändning och förvåningen är härlig att se.
    Med dildo som retar mer kan orgasmerna komma och med dom insikten om vad som funkar, vilket sen leder till att kukorgasmer även fås.
    Men har varit med om att det som funkar på en inte alls funkar på den andre. Senaste sambon hittade en unik ridställning som fick henne att komma väldigt fort och kunde få 3 orgasmer efter ett långt liv av oförmåga.
Svar på tråden Kvinnlig onani