Bruno, Bo eller Bertil
Vilket namn av Bruno, Bo eller Bertil ska vi ge vår son (vi ser gärna att det är tidlöst)? Motivera gärna!
Vilket namn av Bruno, Bo eller Bertil ska vi ge vår son (vi ser gärna att det är tidlöst)? Motivera gärna!
Jag har en 2 årig Bertil här hemma. så jag rösta såklart på det. Ångrar inte en dag att vi tog det..
Det roliga är att han heter Bo i andra namn, men det är släktnamn
Bertil är klart charmigast av de tre namnet.
Bo känns lite avhugget och Bruno är jag inte förtjust i.
Kan dock tipsa om Bengt och Björn som flera tidlösa alternativ.
Röstade på Bertil som är trevligt och har viss stil. Bruno är också fint medans Bo känns lite tråkigare och som trollhona skrev avhugget.
Bo Bertil Bruno Andersson.
Jag röstar på allihop.
Bertil! Sötaste gubbnamnet! Älskar dessa!
Vad roligt att så många gillar Bertil. Det var en Bruno i magen hela tiden och även långt innan, men när han kom så blev vi osäkra och kärat ner mig i namnet Bertil. vi har även testat Bo. Frågan är om vi kommer ångra oss om vi inte tar Bruno nu.
Jag röstade på Bertil. Trevligt med gamla namn som kommer tillbaka. Förr kallades de för "Berra" ("hörru Berra"), men det kanske ni inte bryr er om.
Bruno är helt ok också, men jag tänker automatiskt på en brunögd pojke/man då. En blåögd Bruno känns off. Men har han bruna ögon blir det perfekt.
Bo känns för kort och kommer alltid att kallas Bosse.
Jag bruna ögon och pappan blå precis som sonen (än så länge)
Vad roligt att så många gillar Bertil. Det var en Bruno i magen hela tiden och även långt innan, men när han kom så blev vi osäkra och kärat ner mig i namnet Bertil. vi har även testat Bo. Frågan är om vi kommer ångra oss om vi inte tar Bruno nu.
Har en femårig Bertil här hemma och är lika förälskad i namnet nu som när han fick det. Alla tanters favorit och det är
så gulligt med smeknamnet Berra bland kompisarna.
Svårt, jag gillar alla namnen mycket. Bo är underbart charmigt och enkelt. Gångbart och så självklart, men du måste gilla "Bosse" som smeknamn. Bruno är coolt och eget, men ändå seriöst, stiligt och gångbart. Bertil låter egentligen rätt fult i mina öron(Bert-delen förstör det), men jag tycker ändå så mycket om namnet. Gulligt på barn och seriöst på vuxna.
Bo är nog ändå min favorit.