• Anonym (Ångest)

Så svårt att säga ner till föräldra

Hur gör man. Jag har så svårt att säga nej till mina föräldrar. Jag får så dåligt samvete. Jag har gjort gravkransar till dem för att smycka gravar. Vi har 3 barn i olika åldrar. Det är väldigt sällan de ber mig åka hem till dem mwn idag så ringde mamma hon vill ha kransarna o undrar om jag vill komma hem 5 mil. Mellan pojken har huvudvärk till inte följa med stora pojken har utv samtal med pappa så ska inte mellis följa med får han vara hemma själv dryga timman (11år med huvudvärk) o lillan o jag får åka men jag är så trött. Har lätt för att prata med mamma så sa att jag tycker det är trist att de bara frågar om jag vill komma när jag ska lämna något. O att vi saknar dem. Då ringer mamma o säger vi kan hämta kransarna imon o komma o fika inna jag börjar jobba. Jag tycker det låter mysigt men får det vidriga dåliga samvetet att de ska åka innan jobbet

• Svar på tråden Så svårt att säga ner till föräldra
  • Tecum

Finns ingen anledning till dåligt samvete. Du har gjort kransarna, du hade legitima skäl att inte köra till dem och din mamma har inte tagit illa upp utan hittat en konstruktiv lösning. Att ni inte träffas så ofta beror på att du har tre barn och dåligt med tid, fullt naturligt.

• Kockobello

Ser inte problemet. Det är bara att inte åka.

• Anonym (...)

5 mil tar ju ändå en stund. Man behöver ju kunna planera så ibland passar det helt enkelt inte. 

Svar på tråden Så svårt att säga ner till föräldra