Sannolikheten att jag har adhd/add när mina tre barn har det?
Funderar på om jag ska göra en vårdbegäran på egen utredning men vill kolla läget lite om någon delar mina tankar eller upplevelser, som har flera barn med adhd/add.
Har förstått att det är ärftligt men för mig känns det väldigt avlägset, har aldrig haft problem med koncentrationen tex och gjorde bra ifrån mig i skolan med höga betyg.
Är kvinna i 40-årsåldern, upplever själv att jag är extremt snabblärd, har nästan fotografiskt minne och glömmer aldrig något, varken tider eller prylar. Alltid funkat socialt och i mitt arbete i ledarroller där planering och organisering är en självklarhet. Jag älskar projekt även hemma och fullföljer dem alltid, har aldrig haft svårt för att komma igång och hanterar motgångar lugnt, snarare att jag kan uppfattas som känslokall för att jag sällan hetsar upp mig och kan tycka att människor generellt är rätt okunniga.
Det må låta självgott men jag spaltar upp de egenupplevda motsättningarna till att jag skulle ha adhd/add men undrar ju samtidigt varifrån det kan vara nedärvt då alla tre barn har diagnosticerats.
Vad är era upplevelser?