I vilken ålder började era barn med kaffe?
Min snart-elvaåring har tjatat om det länge, men jag har sagt att hon är för liten. Hennes trettonåriga syster dricker det och hon tycker det är orättvist att inte hon får.
Min snart-elvaåring har tjatat om det länge, men jag har sagt att hon är för liten. Hennes trettonåriga syster dricker det och hon tycker det är orättvist att inte hon får.
Fick börja doppa bulla i kaffe med mjölk när jag var 5 år och fortsatte med det länge :) är idag 32 så än lever man ju... förstår inte att det ska vara så jävla överdrivet med denna överextrema försiktighet till konsumtion.. är inte droger det talas om.
Jag började dricka varm mjölk med lite kaffe som sjuåring. Jag har alltid älskat kaffe, så fort jag fick möjlighet att dricka det svart, började det göra så. Första året på gymnasiet började jag dricka kaffe regelbundet. När klasskompisar försökte lära sig med hjälp av massa mjölk och olika smaksättningar, drack jag mitt svart.
Jag har nu som vuxen en hisnande konsumtion om en, max två koppar per dag. Jag tycker fortfarande att kaffe är väldigt gott och vill fortfarande ha det svart, men jag vill ändå inte ha mer än så per dag. Jag tycker att vin, chips och choklad är väldigt gott också, men vill för den sakens skull inte pimpla vin och smaska choklad och chips dygnet runt.
Båda mina barn, sju och tre år, älskar smak av kaffe. De får sista slatten ur våra koppar och de tycker verkligen att det är gott. Men det är samma där. De kräver inte mer för den sakens skull. De tycker om godis också, men nöjer sig med de bitar som dukas fram åt dem.
Jag skulle inte ens bjuda på alkoholfritt öl el vin. Då har man redan fört fram budskapet att man ska dricka öl och vin.
De är 23 och 26. 23åringen dricker kaffe någon enstaka gång, med mycket mjölk i. 26åringen skulle inte komma på tanken, en onödig dryck tycker hon. (Hon har autism)
Gav pojken en slurk starkt svart från min kopp när han var 2. Han har aldrig visat intresse i vad jag dricker sen dess
Jag skulle inte ens bjuda på alkoholfritt öl el vin. Då har man redan fört fram budskapet att man ska dricka öl och vin.