• sanna000

    Molvärk och möjligtvis nidblödning??

    Hej alla! 
    Jag misstänker att jag kanske är gravid.
    Använder mig av Natural Cycles sen två månader tillbaka.
    Började få molvärk bara 3-4 dagar efter ÄL  och det slutar inte. Har aldrig varit med om detta innan, speciellt inte så långt innan mens. Ska ha mens om 8 dagar. Brukar oftast få mensvärk när mensen är väldigt nära, max en dag innan.  Idag är jag på ÄL+6.
    Känns som svag mensvärk, men ändå inte. Nästan en liten hugg känsla på både höger och vänster sida, men även i mitten.
    Kommer och går.
    Men nu i eftermiddags fick jag en ljusrosa blödning?? Kan det vara en nidblödning?
    Är öm i brösten, trött och behöver kissa ofta. Känns så annorlunda denna gången? Vad tror ni och vad har ni varit med om och sedan plussat?
    Kramar

  • Svar på tråden Molvärk och möjligtvis nidblödning??
  • Anonym (Sasha)

    kan absolut vara en nidblödning, ägget fäster ju runt dag 6-8 så skulle kunna passa i tiden, även om det verkar vanligare med nidblödning aningen senare från vad man hört. Jag har själv haft en på äl +10.


    Eftersom hcg inte börjar utsöndras förrän efter ägget fäst får man inte heller riktiga symtom förrän därefter, och dina symptom du beskriver kan därför inte bero på ev graviditet, om du inte haft en tidigare äl. Men som alla som försökt bli gravida säkert märkt har man hundra olika symtom varje månad, kroppen är lustig på så sätt!

  • sanna000
    Anonym (Sasha) skrev 2022-10-25 18:53:15 följande:

    kan absolut vara en nidblödning, ägget fäster ju runt dag 6-8 så skulle kunna passa i tiden, även om det verkar vanligare med nidblödning aningen senare från vad man hört. Jag har själv haft en på äl +10.


    Eftersom hcg inte börjar utsöndras förrän efter ägget fäst får man inte heller riktiga symtom förrän därefter, och dina symptom du beskriver kan därför inte bero på ev graviditet, om du inte haft en tidigare äl. Men som alla som försökt bli gravida säkert märkt har man hundra olika symtom varje månad, kroppen är lustig på så sätt!


    Tusen tack för svar!
    Jag väntar och ser hur det urartar sig, tror man kanske inbillar sig rätt mycket, eftersom barnlängtan är stor här hemma!
    Försöker att inte tänka på det så mycket, men de är så svårt!
  • Anonym (ewdewed)

    Jag känner faktiskt igen det där, från min graviditet. Jag fick ingen nidblödning men det med molvärk långt innan jag brukar få det inför mensen. Lycka till!! 

  • sanna000
    Anonym (ewdewed) skrev 2022-10-25 19:32:45 följande:

    Jag känner faktiskt igen det där, från min graviditet. Jag fick ingen nidblödning men det med molvärk långt innan jag brukar få det inför mensen. Lycka till!! 


    Va skönt att jag inte är ensam?!
    Kan liksom inte förklara känslan, det är som växtvärk i livmodern? Jättekonstig känsla😂
    Jag brukar alltid få mensvärk när mensen är nära, men nu är det såpass långt ifrån? Det gör mig lite misstänksam.
    Tack så mycket!! Håller tummarna!
  • Happy80

    Jag har haft molvärk tidigt när jag varit gravid, men jag har också haft liknande värk efter ägglossning och framåt när jag inte varit gravid. Har även haft ont i brösten som gravid och exakt samma som inte gravid?håller tummarna för dig!

  • sanna000
    Happy80 skrev 2022-10-25 20:52:06 följande:

    Jag har haft molvärk tidigt när jag varit gravid, men jag har också haft liknande värk efter ägglossning och framåt när jag inte varit gravid. Har även haft ont i brösten som gravid och exakt samma som inte gravid?håller tummarna för dig!


    Kroppen är såå förvirrande ibland, får hoppas på det bästa! Kramis
  • sanna000

    Okej, en liten uppdatering kommer här.

    Nidblödningen? eller va de nu var, varade bara i en dag.
    Idag är det ingenting, men fortfarande molvärk som kommer till och från. Väldigt svagt.
    Har varit otroligt trött idag, orkeslös som bara den och fortfarande öm i brösten.
    Kanske är det något ändå??
    Så spännande!
    Nån mer som vill berätta om erat första +?
    Kramar

  • Ehlda
    sanna000 skrev 2022-10-26 16:58:31 följande:

    Okej, en liten uppdatering kommer här.

    Nidblödningen? eller va de nu var, varade bara i en dag.
    Idag är det ingenting, men fortfarande molvärk som kommer till och från. Väldigt svagt.
    Har varit otroligt trött idag, orkeslös som bara den och fortfarande öm i brösten.
    Kanske är det något ändå??
    Så spännande!
    Nån mer som vill berätta om erat första +?
    Kramar


    Hur gick det?
Svar på tråden Molvärk och möjligtvis nidblödning??