Min sambo och jag har inte samma tänk kring uppfostran
Min sambo och jag agerar helt olika i uppfostran till våra 3 barn.
Vår äldsta som är 12år är inne i en period då hon ifrågasätter oss konstant. Säger man A säger hon B...plågsamt jobbigt. Jag som kvinna vet vilket tumult som pågår inom henne och väljer att inte ta det hon säger som ngt personligt. Känslan att bli styrd i skolan och pressen som är i skolgången gör att hon håller god Min i skolan (skulle aldrig komma på tanken att utagera sin ovilja i skolan) den kommer istället ut hemma. Frustrerad pappa agerar motsatt, skriker och pressar för att han upplever att hon inte visar respekt gentemot oss när hon sätter sig på tvären och tjafsar emot. Till slut står jag emellan och ber honom backa för att han är den vuxna och den enda som kan styra undan och lugna situationen, inte en 12åring med hormonpåslag som blir trängd i ett hörn. Sambon tycker att jag väljer Min dotters sida och underminerar hans roll som förälder. Blir inte klok på hur jag ska agera. För hans sätt att uppfostra får det sig att knyta sig i magen på mig. Ngn som känner igen sig i denna situation?