Anonym (Vet mamman?) skrev 2022-10-22 18:35:55 följande:
Sådana personer bör inte ha barn överhuvudtaget.
De är ofta impulsiva och skaffar barn väldigt fort i en ny relation för att visa upp kärleken. Det drabbar barnen något enormt då deras mammas känslor är det viktigaste.
Sedan har vi den tyoen som är mer eller mindre beroende av att vara gravida och ga någon att ta hand om. Så fort spädbarnet klarar sig själv så kommer nästa sug. De äldre barnen är bara barnvakter och ska bara acceptera att mamma skaffar barn nummer 8,9,10 och upp.
Jag känner inte mamman utan vet bara vad min kompis berättat. Det är många år mellan hon som är äldst och den yngsta. De 2 äldsta var utflyttade när de yngsta barnen föddes. Vad jag vet har det gått bra för de här barnen. Alla är gamla idag, de flesta - eller alla, jag vet inte- har egna barn. Men det är ju inget jag rekommenderar att skaffa många barn med flera män.
Den andra typen du beskriver läste jag ett reportage om i vår lokaltidning för att antal år sen. De hade nyss fått barn nr.13- dina, mina och våra barn- och var inte främmande för tanken på fler! Där hittar jag inte lämpliga ord för vad jag anser om fenomenet.