• Manana

    Vinterkläder för bredare barn?

    Våran 12åring är lite bredare, och vi har problem att hitta vinterkläder, främst byxor. Hen är inte jättebred, men bredare än medel.
    Tips på vinterbyxor som kan passa?
    Har kollat in Gneis, men de är så dyra hade velat ha ett lite billigare alternativ.

  • Svar på tråden Vinterkläder för bredare barn?
  • Anonym (Mx)

    Det finns väl betydligt fler bredare barn idag, så det måste väl ändå finnas.

  • Anonym (Lager 157)

    Jag har köpt täckbyxor/skidbyxor på lager 157 och de var supervida tyckte jag som har smaka barn. Typ 1,5 barn får plats i dem (av mina, alltså). Så det kan du testa, bra pris också. Deras vinterjackor har vi varit jättenöjda med!

  • Anonym (Bred)
    Anonym (Lager 157) skrev 2022-10-22 07:28:04 följande:

    Jag har köpt täckbyxor/skidbyxor på lager 157 och de var supervida tyckte jag som har smaka barn. Typ 1,5 barn får plats i dem (av mina, alltså). Så det kan du testa, bra pris också. Deras vinterjackor har vi varit jättenöjda med!


    Anonym (Lager 157) skrev 2022-10-22 07:28:04 följande:

    Jag har köpt täckbyxor/skidbyxor på lager 157 och de var supervida tyckte jag som har smaka barn. Typ 1,5 barn får plats i dem (av mina, alltså). Så det kan du testa, bra pris också. Deras vinterjackor har vi varit jättenöjda med!



    Håller med dig!
    Jag är en tjej och har breda axlar och breda höfter sedan födseln.
    Som tonåring fick jag ofta gå till pojk/herr avdelningen för att köpa kläder, Klänningar var nästintill omöjligt att finna.
    Köpte en vinterjacka på lager 157 gör 2-3 år sedan och älskar den. Kan röra axlarna utan att känna mig som en stoppad korv.
Svar på tråden Vinterkläder för bredare barn?