• Kaga

    Reima stavanger?

    Hur är de overallerna i storlek?
    Räcker storlek 110 till ett barn som är precis 110 cm? Eller.bör man gå på 116 då för att vara bekväm och räcka hela vintern, beroende hur de är i storlek?

  • Svar på tråden Reima stavanger?
  • Anonym (Så)

    Är den verkligen så liten i storlek? Låter konstigt att en 110cm skulle behöva 122?

  • Kaga

    Ja isåfall är den väldigt liten I storlek?

    Någon som.har den? Hur stort är ert barn?

  • Anonym (Stora)

    Reimas overaller brukar vara stora I storleken, men för ett barn som är precis 110 idag så skulle jag köpa 116. Annars behöver ni skaffa en overall till innan vintern slut eftersom barn växer även under vintern. 

    Min unge som är 133 idag kommer att använda en Reima skidoverall i stl 134 nu I början av vintern, men framåt februari är det dags att gå upp till 140 cm, även om han då är mellan 134 och 140.

  • Kaga

    Ok  men det står att overallen har inräknad växtmån på 6 cm. Borde inte det betyda att en som är 116 cm fortfarande kan ha 110?

  • Kaga

    De växer väl max 3 cm över en vinter. Ca 6 cm på ett år men då brukar de mesta vara över sommaren?

  • Anonym (Stora)
    Kaga skrev 2022-10-22 21:50:39 följande:

    De växer väl max 3 cm över en vinter. Ca 6 cm på ett år men då brukar de mesta vara över sommaren?


    Kolla barnets tillväxtkurva, då vet du mera om när han/hon är 116 cm.
  • Kaga

    Det blir väl ungefär till sommaren 116cm.
    Så kan man då ha en overall i 110, trots kanske 113-114 cm i slutet av säsong

  • Kaga

    Är det ingen som har denna overall och kan säga hur långt ert barn är. Räcker ju inte jämföra.märkrt ,utan även modellen.

  • Dockan

    Jag hade köpt 110. 


    Har haft nästan enbart Reima overaller och de är generösa i storlek. Framförallt om man som jag dessutom har ett smalt barn. Nu är det jacka och byxor men jag har köpt 128 till barnet som är 128 cm, den passar lätt hela vintern, säkert i början även nästa år. Fått för mig att deras storlekar är från storlek, alltså från 128 osv. 

Svar på tråden Reima stavanger?