Trötta pappor med trist attityd
Har ni stött på föräldrar med negativa och dåliga attityder sina barn, partners .. eöler kanske er?
I min sons närhet finns två pappor med sällsynt trista attityder och humör som pyser antingen passivt eller direkt mot barnet och deras kompisar..
Den ene pappan ligger alltid på offensiven, har alltid något negativt att säga - är det inte om idioter i kommunen, på orten eller samhället i stort så är det korkad fru, en lite efterbliven son eller tröttsamma och besvärliga svärföräldrar.
Det pyser och pyser.. tröttsamma, trista kommentarer och pikar samtidigt som sonen på 7 får nedlåtande och förminskande kommentarer: ?nämen liiiilla gubben?. Lilla lilla gubben.. du förstår ju ingenting.. du hänger ju verkligen inte med..? ?Nämen guuuubben, du står ju och drömmer!! Vad är det här för nånting? vad håller du på med.. herregud, det här är ju PINSAMT, Ludde?
Frun är typiskt snäll, lite tystlåten och blyg.
Andra har ett humör som svänger på en 5-öring. Sonen åker på ideliga utskällningar, och pappas behov går alltid före. Ofta är det fel på sonens kompisar också, som kan åka på en känga när de minst anar. Hans egna son är mycket ängslig, gråter ofta, uppvisar brister i socialt samspel och söker mycket uppmärksamhet på ett negativt sätt: ex genom djurplågeri.
Även han har en fru som skrattar bort allt med att ?Haha - han har ett sånt humör!!?
Familjen tvingas anpassa sig efter pappans nycker; nu är pappa trött och vill bara sova idag, nu vill pappa ut på krogen, nu vill pappa resa bort och vara ifred ett tag osv..
Mina fördomar klickar igång rätt rejält när jag ser den här typen av män, eftersom jag har levt med en sån .. en gång i tiden.
Jag lägger mig inte i. Men jag upplever att det är ett oerhört nedbrytande beteende mot familjen och i synnerhet barnen.
När min son kommer därifrån är han låg, inåtvänd och vill inte berätta varför