• Anonym (paNIK)

Hjälp tyda Samsung mobil - PANIK

Jag har just förstått att min tjej varit otrogen flera ggr. Innan jag pratar om det behöver jag ha bra koll på hur det har gått till.
    Nu har jag foton på samtalslistan i hennes telefon men jag är inte van med  Samsung.

Så till min fråga:
    Symbolerna i listan är fyra olika, det är enkelt att förstå pilar som visar om det är inkommande eller utgående samtal. Men en röd lur med en röd böjd pil över, är det ett nekat samtal eller ett missat samtal?
    Och en blå symbol som ser ut som skylten "förbud att parkera", är det ett nekat samtal eller ett missat samtal?

VÄLDIGT TACKSAM FÖR SSANB HJÄLP!

• Svar på tråden Hjälp tyda Samsung mobil - PANIK
  • Anonym (naiv)
    Anonym skrev 2023-01-16 12:17:59 följande:
    Inte vet jag.
    Det är inte min huvudvärk om du valt en så opålitlig partner.

Varför skulle jag lägga energi på att lösa hur du ska få veta om din partner är otrogen?

Attt snoka är dock dataintrång, och det är straffbart.
    Ok, du har inget alternativ med tycker ändå att man inte får snoka... då vet vi det.

Ingen väljer såklart en opålitlig partner, att personen är opålitlig får du reda på genom att luska reda på sanningen, men det tycker ju du att man inte får göra.

Ja, jag har förstått att du tycker snoka är jättedåligt
  • Anonym (naiv)
    Anonym (S) skrev 2023-01-16 12:24:19 följande:
    Att tro och att misstänka är i princip samma sak. Att tro är inte en sanning, det är en känsla, precis som misstänksamhet. 
    Nope det är det absolut inte

Ex.. att tro på gud är att du tror att gud existerar, att misstänka att gud existerar är absolut inte samma sak, det betyder att du förhåller dig neutralt till det, och säger varken att gud existerar eller inte där du misstänker att det skulle kunna vara sant men oxå vara falskt.

Du blandar ihop begreppen.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 11:38:31 följande:
    Mycket snack om principer.. jag tror alla vet att det är fel att snoka... men du svarar inte på frågan hur får man reda på sanningen utan att snoka?
    Jag har redan skrivit att man inte alltid kan få reda på sanningen utan får leva med det då, antingen göra slut ändå om man är säker på sin sak eller leva i ovisshet. Att begå brott och kränka den andras integritet är verkligen inte rätt sätt om man tänkt sig en fortsatt relation.
  • Anonym (naiv)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-01-16 12:52:05 följande:
    Jag har redan skrivit att man inte alltid kan få reda på sanningen utan får leva med det då, antingen göra slut ändå om man är säker på sin sak eller leva i ovisshet. Att begå brott och kränka den andras integritet är verkligen inte rätt sätt om man tänkt sig en fortsatt relation.
    Och du tror på allvar att en person med 2 barn som misstänker att hens partner är otrogen kommer dra igång en skilsmässa bara på en misstanke?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 13:02:49 följande:
    Och du tror på allvar att en person med 2 barn som misstänker att hens partner är otrogen kommer dra igång en skilsmässa bara på en misstanke?
    Det är upp till var och en. Jag tror "på allvar" att en person som inte litar på sin partner och har en stark misstanke om otrohet kan välja att avsluta relationen, ja.
  • Anonym (S)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 13:02:49 följande:
    Naturligtvis pratar man, och tycker man inte att man får svar man kan acceptera, så ja, varför då leva med någon som inte kan lita på? 
  • Anonym (S)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 12:37:47 följande:
    Nope det är det absolut inte

Ex.. att tro på gud är att du tror att gud existerar, att misstänka att gud existerar är absolut inte samma sak, det betyder att du förhåller dig neutralt till det, och säger varken att gud existerar eller inte där du misstänker att det skulle kunna vara sant men oxå vara falskt.

Du blandar ihop begreppen.
    Det är ingen sanning att gud existerar bara för att du tror på gud. Lika lite sanning som att du misstänker att gud finns. 

När man misstänker att någon är otrogen, då har man sina skäl, något har gjort att du tror att det ligger till så. Man misstänker inte sin partner bara så där utan skäl. 
  • Anonym (naiv)
    Anonym (S) skrev 2023-01-16 13:15:34 följande:
    Det är ingen sanning att gud existerar bara för att du tror på gud. Lika lite sanning som att du misstänker att gud finns. 

När man misstänker att någon är otrogen, då har man sina skäl, något har gjort att du tror att det ligger till så. Man misstänker inte sin partner bara så där utan skäl. 
    Japp, men för dig är det sanning eftersom du tror att det är så. Troende människor tror ju att gud existerar oavsett vad andra tycker.

Japp ofta har man själv att misstänka men det betyder inte att man tror att det är sant, det kan ju lika väl vara falskt. För att veta krävs bevis och enda sättet att få bevis är att luska
  • Anonym (M)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 11:44:59 följande:
    Genom att avslöja för sin partner att man har snokat så är man ju rakryggad och överlåter det till sin partner att avgöra vad konsekvenserna blir. Det motsvarar att man avslöjar att man varit otrogen och låter sin partner avgöra vad konsekvenserna blir.

Dina förutfattade meningar om mig verkar göra det svårt för dig att tänka rationellt. 
    Det som vore rationellt för en ärlig och rakryggad person, vore att erkänna för polis och rättsväsende att den har gjort någonting fel. Och verkligen stå upp för vad man har gjort, och ta även de rättsliga konsekvenserna.
  • Anonym (S)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 13:19:18 följande:
    Japp, men för dig är det sanning eftersom du tror att det är så. Troende människor tror ju att gud existerar oavsett vad andra tycker.

Japp ofta har man själv att misstänka men det betyder inte att man tror att det är sant, det kan ju lika väl vara falskt. För att veta krävs bevis och enda sättet att få bevis är att luska
    Att tro är inte att veta. Det hörs liksom på ordet. Jag tror min partner är otrogen. Betyder det samma sak som att jag vet att min partner är otrogen? Nej. 
    Jag misstänker att min partner är otrogen. Betyder det samma sak som att jag vet att min partner är otrogen? Nej. 
    Båda meningarna uttrycker samma känsla, en osäkerhet, inte fakta. I båda fallen måste du ha bevis för att veta säkert. 
  • Anonym (naiv)
    Anonym (M) skrev 2023-01-16 13:22:23 följande:
    Det som vore rationellt för en ärlig och rakryggad person, vore att erkänna för polis och rättsväsende att den har gjort någonting fel. Och verkligen stå upp för vad man har gjort, och ta även de rättsliga konsekvenserna.
    Det är ju upp till den drabbade att avgöra vad hen vill göra av situationen , precis som det är upp till den som blivit bedragen att avgöra vad hen vill göra av sin partners otrohet.
  • Anonym (naiv)
    Anonym (S) skrev 2023-01-16 13:29:49 följande:
    Att tro är inte att veta. Det hörs liksom på ordet. Jag tror min partner är otrogen. Betyder det samma sak som att jag vet att min partner är otrogen? Nej. 
    Jag misstänker att min partner är otrogen. Betyder det samma sak som att jag vet att min partner är otrogen? Nej. 
    Båda meningarna uttrycker samma känsla, en osäkerhet, inte fakta. I båda fallen måste du ha bevis för att veta säkert. 
    Japp och att misstänka är inte att tro, dvs olika saker som du rör ihop
  • Anonym (M)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 13:40:31 följande:
    Det är ju upp till den drabbade att avgöra vad hen vill göra av situationen , precis som det är upp till den som blivit bedragen att avgöra vad hen vill göra av sin partners otrohet.

Fast du som brukar alltid skriva om ursäkter och att hitta sätt att slippa undan konsekvenser:

det där är någonting som du har hittat på. Det är enbart dina regler som funkar så. Det har ju ingenting att göra med lag och rättvisa och även att verkligen stå  för vad man har gjort. 

Du försöker ju bara hitta sätt att slippa undan de verkliga konsekvenserna. Som du alltid anklagar andra för att göra.

• Anonym (naiv)
    Anonym (M) skrev 2023-01-16 13:55:48 följande:

Fast du som brukar alltid skriva om ursäkter och att hitta sätt att slippa undan konsekvenser:

det där är någonting som du har hittat på. Det är enbart dina regler som funkar så. Det har ju ingenting att göra med lag och rättvisa och även att verkligen stå  för vad man har gjort. 

Du försöker ju bara hitta sätt att slippa undan de verkliga konsekvenserna. Som du alltid anklagar andra för att göra.

Och du envisa alltid med att tala person istället för sak speciellt när du misslyckas kapitalt med dina argument

Och du har aldrig någon egen åsikt om sakfrågan men massor med åsikter om andra skribenters person eller åsikter

Du är givetvis fri att tycka vad du vill om mig. Och jag är fri att strunta i vad du tycker om mig.Flört
  • Anonym
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 12:28:36 följande:
    Ok, du har inget alternativ med tycker ändå att man inte får snoka... då vet vi det.

Ingen väljer såklart en opålitlig partner, att personen är opålitlig får du reda på genom att luska reda på sanningen, men det tycker ju du att man inte får göra.

Ja, jag har förstått att du tycker snoka är jättedåligt
    Ja, då vet du det.
    Varför i hela världen ska lösa dina problem? 

Vill du bryta mot lagen så kan jag inte hindra dig.
    Det är inte vad jag tycker om snokandet som är det mest väsentliga, utan att det är lagbrott du utsätter din partner för.

Återigen varför  menar du att jag ska lösa dina problem?
  • Anonym (M)
    Anonym (naiv) skrev 2023-01-16 14:03:29 följande:
    Och du envisa alltid med att tala person istället för sak speciellt när du misslyckas kapitalt med dina argument

Och du har aldrig någon egen åsikt om sakfrågan men massor med åsikter om andra skribenters person eller åsikter

Du är givetvis fri att tycka vad du vill om mig. Och jag är fri att strunta i vad du tycker om mig.Flört
    Det är skillnad på att prata person och att kritisera en persons retorik. En retorik som aldrig håller fullt ut.
Svar på tråden Hjälp tyda Samsung mobil - PANIK