Anonym (Cautious) skrev 2022-10-15 12:20:31 följande:
Jag är ingen hillbillie. Jag har tröttnat på att leva ett liv som dikteras av hur andra skulle vilja att det såg ut, där alla vuxna är nöjda så länge se ser beteenden som osäkerhetstecken från ett barn.
Jag vill inte att dessa barn ska få uppmärksamhet.
Jag bryr mig om offren och vill förmedla att dessa ska söka äkta vänskap, inte bli brickor i ett spel som handlar om någon annans emotionella utveckling.
Jag ser att du däremot har dina sympatier hos mobbaren, eftersom du ser mobbaren som oskyldig på grund av hennes ålder och kön. Jag ser till mobbarens handlingar.
Om du inte är någon hillbilly, varför resonerar du som en? Svartvitt tänkande, antyder att man aldrig kan lita på främlingar, beskriver en 11-åring som om hon vore lika ansvarig som en vuxen.
Kön spelar ingen roll, men självklart spelar ålder roll!
Och varför läser du bara halva mitt inlägg? HUR kan du få det till att jag sympatiserar med mobbaren? Tvärtom skriver jag ju att hennes beteende måste få konsekvenser!
Ja, TS dotter bör söka bättre vänner. Det ena utesluter inte det andra. Ingenstans påstår jag heller att HON har ansvar för hur den elaka flickan mår eller utvecklas.
Jag fattar att dina egna upplevelser har färgat dig, men du kan inte applicera din egen hårda och cyniska världsbild på alla andra.