• Anonym (Mama)

Hur hitta glädjen i föräldraskapet igen?

Var hemmaförälder i många år, nu går alla barn i skolan, yngsta går i ettan. Jag känner mig konstigt nog tröttare nu än tidigare. Jag har blivit känsligare för ljud och jag kommer på mig själv med att vilja få in barnen på sina rum så snabbt som möjligt när de kommer hem. Inte ens på helgerna har jag någon större lust/energi att vara aktivt med dem.
    Pappan jobbar som vanligt och gör bara det han känner för hemma, något som retar mig enormt och jag känner ärligt talat ingen glädje inför att vara med honom heller... Det enda jag vill är att vara ensam. 

• Svar på tråden Hur hitta glädjen i föräldraskapet igen?
  • Elin pelin

Du låter inte lycklig. Vad behöver du? Jobbar du, och trivs du? Är du allmänt nedstämd eller har du bara inte hittat din plats i familjen när förutsättningarna ändrats?
    Det känns som du behöver prata med någon.
    Skulle vilja ge dig en styrkekram!

• Anonym (Uttråkad?)

Låter som att du är uttråkad och understimulerad. Jobbar du eller pluggar eller vad gör du när ungarna är i skolan? Det är kanske är dags för något nytt?

• Anonym (Ohm)
    Anonym (Uttråkad?) skrev 2022-10-09 06:54:28 följande:

Låter som att du är uttråkad och understimulerad. Jobbar du eller pluggar eller vad gör du när ungarna är i skolan? Det är kanske är dags för något nytt?

Håller med. Antingen detta eller tvärtom - på gräns att bli utbränd. När jag har för mycket reagerar jag precis som TS. Bara längtar efter att få vara helt ensam. 

Att din man bara gör det han känner för, TS, betyder det att du gör allt hushållsarbete, all läxläsning mm? 

• Anonym (Mgkf)

Låter som du är utmattad och trött. Säg till din man att hjälpa till med saker och ting, det är inte bara ditt ansvar. 

• Anonym (Mom)

Utmattning eller begynnande depression?

Svar på tråden Hur hitta glädjen i föräldraskapet igen?