• Kaga

    Vilka skor använder ert förskolebarn nu?

    Vad använder ert barn utomhus tex på förskolan nu då det kan vara nermot nollan snart på morgonen? Början kännas för kallt för vanliga ofodrade sneakers. 

    Men riktiga höga vinterstövlar får nog vänta till det blir kallare och mer snö.

    En lite grövre än vanlig sneaker och varmare sko skulle vara bra nu kanske?

    Märke modell, gärna länk. 

  • Svar på tråden Vilka skor använder ert förskolebarn nu?
  • Anonym (Jag)

    Fodrade gummistövlar. Köpte på Stadium, Everest tror jag. 

  • Anonym (Jag)

    Får tillägga att vi bor i Skåne så det är mest vått och blåsigt. Stövlarna är dock aningen för varma på eftermiddagen. 

  • Anonym (Mamma)

    Vanliga gummistövlar, bor i jämnhöjd med Stockholm ungefär.

  • Anonym (Raggisar)

    Sneakers och raggsockar. Smidigt att ta av framåt framåt eftermiddagen 

  • Ellie

    Vi brukar ha halvhöga höst/vårskor som håller väta borta men inte är för klumpiga. Jag gillar Viking, men det finns säkert många andra bra märken.

  • Kaga
    Ellie skrev 2022-10-06 19:49:31 följande:

    Vi brukar ha halvhöga höst/vårskor som håller väta borta men inte är för klumpiga. Jag gillar Viking, men det finns säkert många andra bra märken.


    Men är de fodrade eller mer som vanlig sneaker men vattentät?
  • Anonym (Linear)

    Vattentäta och fodrade höga sneakers om det är hyfsat torrt. Jag har tidigare köpt sådana på Din sko, märket heter Linear tror jag. Är mycket nöjd med dem, hållbara och billiga i förhållande till kvalitet. Fast i år har jag faktiskt köpt ett par från H&M, känns okej i kvalitet men de har inte använts tillräckligt mycket för att recenseras.


    Regniga dagar blir det fodrade gummistövlar. 


    Men än så länge ligger tempen på runt 10-15 grader på dagarna så det funkar just nu även med vanliga sneakers eller gummistövlar. 

  • Anonym (Signe)

    Min snart treåring har på sig vattentäta kavat Halland och vanliga gummistövlar fortfarande, med ullsula och ibland ullsockor i . 
    Vi bor i sthlm, tycker inte det har blivit så värst kallt än. Men har köpt fodrade gummistövlar från kavat så får nog bli de när de blir ruggigare ute. Har ej köpt vinterskor än

  • Anonym (Li)
    Anonym (Signe) skrev 2022-10-06 22:17:08 följande:

    Min snart treåring har på sig vattentäta kavat Halland och vanliga gummistövlar fortfarande, med ullsula och ibland ullsockor i . 
    Vi bor i sthlm, tycker inte det har blivit så värst kallt än. Men har köpt fodrade gummistövlar från kavat så får nog bli de när de blir ruggigare ute. Har ej köpt vinterskor än


    Har också så nu men bor i norra Sverige. Kläderna är fleece under och skalkläder eller fodrat regnställ. Mössa vantar
    Så känns ynkligt bara ha dessa skor till. Borde bli kallt cäl då så my ket kläder krävs nu. Men jag vet inte kanske håller skorna ändå värmen bra.

    Vilka kläder har ni till dessa skor?
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Li) skrev 2022-10-06 22:48:54 följande:
    Har också så nu men bor i norra Sverige. Kläderna är fleece under och skalkläder eller fodrat regnställ. Mössa vantar
    Så känns ynkligt bara ha dessa skor till. Borde bli kallt cäl då så my ket kläder krävs nu. Men jag vet inte kanske håller skorna ändå värmen bra.

    Vilka kläder har ni till dessa skor?
    Hon har på sig lång t shirt, en vindfleece jacka och över en Skaljacka , båda från PoP.  Nedtill har hon en mjukisbyxa och skalbyxa över, alt fodrade leggings och  skalbyxorna.  Har inte upplevt att hon varit kall. sen mössa till då :) ibland tunnare vantar också
Svar på tråden Vilka skor använder ert förskolebarn nu?