• Anonym (Vad gör jag)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

• Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-24 14:27:27 följande:
    Facit finns därute. I verkligheten. Inte här bland moralkärringarna på Familjeliv.
    Ja facit finns därute i verkligheten, dvs verkligheten utanför den som otrogna idioter inbillar sig för att normalisera och rättfärdiga sitt beteende.

Statistiskt sett är drygt 1/3 otrogna vilket betyder att 2/3 INTE är det. Så mao är otrogna idioter i minoritet och majoriteten delar moralkärringars och moralgubbars syn på svek. lögner och manipulation. Och som inte det vore nog så vill denna tredjedel oftast inte alls att andra behandlar dem på samma sätt som de behandlar andra så även de verkar till viss del hålla med moralkärringarna / gubbarna men bara när det gäller hur andra beter sig mot dem.

Däremot vill som sagt denna tredjedel av moraliska handikappade idioter gärna tro att alla är lika moraliska handikappade som dem själva för att normalisera och rättfärdiga sitt beteende.... som man känner sig själv känner man andra. 
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:00:22 följande:
    .... som man känner sig själv känner man andra. 
    Dagens gapskratt. Tack för den!
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-24 15:28:51 följande:
    Vad det allt du mäktade med?? Sorgligt.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:00:22 följande:
    Ja facit finns därute i verkligheten, dvs verkligheten utanför den som otrogna idioter inbillar sig för att normalisera och rättfärdiga sitt beteende.

Statistiskt sett är drygt 1/3 otrogna vilket betyder att 2/3 INTE är det. Så mao är otrogna idioter i minoritet och majoriteten delar moralkärringars och moralgubbars syn på svek. lögner och manipulation. Och som inte det vore nog så vill denna tredjedel oftast inte alls att andra behandlar dem på samma sätt som de behandlar andra så även de verkar till viss del hålla med moralkärringarna / gubbarna men bara när det gäller hur andra beter sig mot dem.

Däremot vill som sagt denna tredjedel av moraliska handikappade idioter gärna tro att alla är lika moraliska handikappade som dem själva för att normalisera och rättfärdiga sitt beteende.... som man känner sig själv känner man andra. 

"Statistiskt"... Det finns inte ens en egentlig definition av vad otrohet är, men för all del släng dig med siffror utan källa om det får dig att må bättre. 

Och det är ovidkommande i resonemanget kring varför folk är det och hur man kan förebygga det. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2022-10-24 15:33:34 följande:

"Statistiskt"... Det finns inte ens en egentlig definition av vad otrohet är, men för all del släng dig med siffror utan källa om det får dig att må bättre. 

Och det är ovidkommande i resonemanget kring varför folk är det och hur man kan förebygga det. 

Ja det finns faktiskt statistik på otrohet, både i Sverige och globalt och nej den säger inte att otrogna människor är i majoritet. Att du sen inte gärna vill tro det är ju en helt annan sak, informationen finns tillgänglig för alla som vill se den.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-24 15:28:51 följande:
    Skratta på du men fel har du oavsett. Flört
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:39:30 följande:
    Skratta på du men fel har du oavsett. Flört
    Du är verkligen underhållande. Men frågan är om  du ens själv vet vad det är du pratar om Solig?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-10-24 15:32:47 följande:
    Vad det allt du mäktade med?? Sorgligt.
    Jag tror du ska sörja andra saker om du tänker efter lite Solig. Gör ett försök.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2022-10-24 15:33:34 följande:

Det finns inte ens en egentlig definition av vad otrohet är, men för all del släng dig med siffror utan källa om det får dig att må bättre. 

Det finns visst en ganska enkel definition av otrohet och den bevisas gång på gång av att man inte gärna vill att ens partner får reda på något. För redan där vet man ju att det man pysslar med är fel och det borde räcka gott och väl.

Det blir däremot väldigt oklart och komplicerat när man med alla medel ska försöka övertyga sig själv och andra att det man gör egentligen är rätt, man vågar inte stå för det inför sin partner men hävdar ändå att det är rätt... det kan ju såklart vara väldigt komplicerat och luddigt vilket om inte annat märks av alla ofattbart löjliga resonemang man för och så blir man skitsur över att ingen vill svälja skitsnacket.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-24 15:44:29 följande:
    Du är verkligen underhållande. Men frågan är om  du ens själv vet vad det är du pratar om Solig?
    Jag vet precis vad jag pratar om eftersom det som sagt finns statistik som stödjer det, vad har du för belägg för dina fantasier annat än ditt dåliga samvete och oförmåga att stå för dina handlingar och den du är?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:56:37 följande:
    Jag vet precis vad jag pratar om eftersom det som sagt finns statistik som stödjer det, vad har du för belägg för dina fantasier annat än ditt dåliga samvete och oförmåga att stå för dina handlingar och den du är?
    Med statistik kan du bevisa vad som helst. Men du kan inte dölja sanningen om dig själv.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-24 16:01:28 följande:
    Med statistik kan du bevisa vad som helst. Men du kan inte dölja sanningen om dig själv.
    Statistik är ändå bättre än någons personliga fantasier.

Sanningen om dig själv är just vad du försöker dölja när du försöker göra ditt agerande till norm när det inte är det. 
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-24 15:46:08 följande:
    Jag tror du ska sörja andra saker om du tänker efter lite Solig. Gör ett försök.
    Jag sörjer inte. Jag äcklas.
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:38:36 följande:
    Ja det finns faktiskt statistik på otrohet, både i Sverige och globalt och nej den säger inte att otrogna människor är i majoritet. Att du sen inte gärna vill tro det är ju en helt annan sak, informationen finns tillgänglig för alla som vill se den.

Du är tröttsam. Om man hänvisar till något "statistiskt" hänvisar man till källa. Och för varenda källa du presenterar i just det här ämnet kan jag presentera en som påvisar något annat. 

Och jo, olika människor definierar olika saker som otrohet. Och graderar hur allvarligt de anser att det är. 

Och i den här kontexten är det irrelevant om det är 15 eller 65% som någon partner anser otrogen. Svaret på varför är detsamma. Svaret på hur man förebygger likaså. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2022-10-24 16:55:10 följande:

Du är tröttsam. Om man hänvisar till något "statistiskt" hänvisar man till källa. Och för varenda källa du presenterar i just det här ämnet kan jag presentera en som påvisar något annat. 

Och jo, olika människor definierar olika saker som otrohet. Och graderar hur allvarligt de anser att det är. 

Och i den här kontexten är det irrelevant om det är 15 eller 65% som någon partner anser otrogen. Svaret på varför är detsamma. Svaret på hur man förebygger likaså. 

Haha, du menar posta fakta som du sen snackar bort med diverse bisarra godtyckliga argument utan någon som helst fakta... nej tack... jag vill nog inte leka "du ska stärka dina argument med fakta men jag kan snacka bort dem utan fakta" leken med dig, been there, done that.

Informationen finns som sagt tillgänglig för alla som vill se den.
    Tips, sök på RFSU kådiskollen, yougov global infidelity survey, etc

Ja, du kan säkert hitta på en massa roliga ursäkter och fiffiga sätt att snacka bort din egen otrohet för dig själv, men så länge du inte kan stå för det inför din partner så är det inte värt ett piss... och det är ju där det blir så komiskt , snudd på bisarrt, folk kan sitta och föra alla möjliga märkliga resonemang om varför deras otrohet är helt ok men vill aldrig svara på frågan om deras partner håller med om det Tomte 
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 17:42:39 följande:
    Haha, du menar posta fakta som du sen snackar bort med diverse bisarra godtyckliga argument utan någon som helst fakta... nej tack... jag vill nog inte leka "du ska stärka dina argument med fakta men jag kan snacka bort dem utan fakta" leken med dig, been there, done that.

Informationen finns som sagt tillgänglig för alla som vill se den.
    Tips, sök på RFSU kådiskollen, yougov global infidelity survey, etc

Ja, du kan säkert hitta på en massa roliga ursäkter och fiffiga sätt att snacka bort din egen otrohet för dig själv, men så länge du inte kan stå för det inför din partner så är det inte värt ett piss... och det är ju där det blir så komiskt , snudd på bisarrt, folk kan sitta och föra alla möjliga märkliga resonemang om varför deras otrohet är helt ok men vill aldrig svara på frågan om deras partner håller med om det Tomte 

Men det är ju du som är bitter och inskränkt och sitter här och matar flera år efter du blev bedragen. Att fundera över varför skulle ju bli ett hårt slag mot din narcissistiska självbild. 

(Kul att du hänvisar till kådiskollen. Där det uttryckligen står att olika människor har olika definitioner på otrohet. 
    Det finns inte heller någon statistik över hur många som varit otrogen, med definitionen sexuell relation, annat än det senaste året. 3% av totala populationen, men det framgår inte hur många som under året befann sig i ett förhållande där utomstående relation betraktas som otrohet. 

På Yougov tydliggör man diskrepansen mellan vad män och kvinnor anser är otrohet i små fina staplar. Man gör även skillnad på fysisk och emotionell otrohet i staplarna. Men så långt verkar du inte ha läst?)

• Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2022-10-24 19:01:50 följande:

Men det är ju du som är bitter och inskränkt och sitter här och matar flera år efter du blev bedragen. Att fundera över varför skulle ju bli ett hårt slag mot din narcissistiska självbild. 

(Kul att du hänvisar till kådiskollen. Där det uttryckligen står att olika människor har olika definitioner på otrohet. 
    Det finns inte heller någon statistik över hur många som varit otrogen, med definitionen sexuell relation, annat än det senaste året. 3% av totala populationen, men det framgår inte hur många som under året befann sig i ett förhållande där utomstående relation betraktas som otrohet. 

På Yougov tydliggör man diskrepansen mellan vad män och kvinnor anser är otrohet i små fina staplar. Man gör även skillnad på fysisk och emotionell otrohet i staplarna. Men så långt verkar du inte ha läst?)

Men det är som att du försöker börja prata person istället för sak för att dölja din brist på sakliga argument.

Bara för att förtydliga saker så handlar inte diskussionen om vad du tycker om mig eller vad jag tycker om dig, så det vore bra om du håller dig till ämnet otrohet,

Japp det står att folk har olika definitioner av otrohet, men det står oxå att en av 3 är otrogna vilket motsäger det vi pratade om (på tal om att byta samtalsämne). Är intressant är att det står att drygt 80% tycker otrohet är fel men ändå är 30-40% otrogna vilket stämmer väl med det jag skrev om dubbelmoral Drömmer
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-10-24 16:36:23 följande:
    Jag sörjer inte. Jag äcklas.
    Försök åtminstone stå för vad du skrivit i dina inlägg Solig
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-26 14:23:09 följande:
    Försök åtminstone stå för vad du skrivit i dina inlägg Solig
    Sorgligt i bemärkelsenKräks
Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra