• missanpassad

Hon känner sig inte uppskattad

Min flickvän har nyligen öppnat upp sig om att hon inte känner sig vacker eller uppskattad i vårat förhållande längre vilket skadar både hennes attraktion till mig och hennes självkänsla.

Jag är inte förvånad då jag är urusel på att kommunicera, jag tycker ju att hon är den vackraste människan jag sett men mitt problem är att jag inte kan få fram det verbalt. Mitt sätt att visa kärlek på har alltid varit mindre verbalt, jag kan ta hand om alla hushållssysslor så hon slipper, jag masserar gärna hennes fötter när hon kommer hem från jobbet eller köper hennes favoritgodis och håller om henne när hon mår dåligt men när jag ska säga vad jag tycker om henne så kommer det fram klumpigt.

Efter hon nämnde detta så har jag försökt påpeka hur vacker hon är men hon upplever det inte som genuint vilket ger motsatt effekt istället även fast jag menar det.

Hur gör ni med eran partner? Hur kan jag kommunicera mina känslor utan att det känns icke genuint?

• Svar på tråden Hon känner sig inte uppskattad
  • Fjäril kär

Ni behöver prata om på vilket sätt ni kommunicerar kring just uppskattning och att känna sig åtrådd. Om såna ord inte kommer naturligt behöver du givetvis göra henne uppmärksam på vad du gör istället för dessa ord. Att massera fötter är samma sak som att säga älskling tex. Och så får ni väl båda två hjälpas åt. Hitta ett sätt för er som funkar. Kanske skriva sms känns bättre? Skicka snuskiga sms från jobbet? Eller små lappar i hemmet, kanske skriva nåt fint och lägga fram till frukost? 

• Anonym (Eehh)

Det är väl bara att säga att hon är vacker, hur svårt kan det vara? 

• missanpassad
    Fjäril kär skrev 2022-10-04 19:54:40 följande:

Ni behöver prata om på vilket sätt ni kommunicerar kring just uppskattning och att känna sig åtrådd. Om såna ord inte kommer naturligt behöver du givetvis göra henne uppmärksam på vad du gör istället för dessa ord. Att massera fötter är samma sak som att säga älskling tex. Och så får ni väl båda två hjälpas åt. Hitta ett sätt för er som funkar. Kanske skriva sms känns bättre? Skicka snuskiga sms från jobbet? Eller små lappar i hemmet, kanske skriva nåt fint och lägga fram till frukost? 

Tack för tipset, ska se om vi kan hitta något som fungerar för oss :)
    Anonym (Eehh) skrev 2022-10-04 20:51:23 följande:

Det är väl bara att säga att hon är vacker, hur svårt kan det vara? 

Nja som sagt, testat det men det är något i min ton eller ansiktsutryck som får henne att känna som att jag inte menar det.
  • andiie

Snälla TS. Visa det här meddelandet för din flickvän. Det är verkligen fint skrivet. Om jag hade varit din flickvän hade jag godtagit detta alla gånger.

Sen är det inte fel att jobba på att kommunicera verbal bekräftelse och uppskattning.

Svar på tråden Hon känner sig inte uppskattad