• Anonym (TS)

Är otrohet alltid fel?

Förr hade jag själv definitivt sagt ja, det är alltid fel. Men nu börjar jag mer och mer vackla. 

Jag lever i ett sexlöst förhållande. Vi har inte haft sex på 3,5 år. Och när jag ser tillbaka på det så har nog min partner egentligen inte velat på många år innan dess heller. Det har varit halvhjärtade mercyfuck någon gång i månaden i 6-7 år dessförinnan. Det var väl bara att jag var sen med att fatta. Eller att vilja fatta kanske. Så när jag väl slutade att ta initiativ så slutade också sexlivet helt. 

Detta äter upp mig fullständigt. Jag känner mig så ful och äcklig i min partners ögon och skäms att vara naken hemma. 

Att skiljas skulle nog ingen av oss klara ekonomiskt i nuläget. Och oavsett så älskar vi varandra fortfarande. 

Är det i det här läget ändå helt fel med otrohet? Bara ren fysisk otrohet förstås, utan känslor inblandade. Hade jag fått välja hade jag valt sex med min partner alla dagar i veckan men när det valet inte finns är det då så fel att vilja ha nån form av sexliv med nån annan?

Trevliga svar tack. Man måste inte hålla med men man kan hålla en normal ton i inläggen.

• Svar på tråden Är otrohet alltid fel?
  • Anonym (Varitdär)

Inte fel om du pallar med skuldkänslorna.
    sen måste man hitta en partner i samma sits Annars finns det risk att den andre får känslor.

• pah
    Anonym (Nja) skrev 2022-09-24 23:27:58 följande:

Det är fel att vara otrogen.

Men, det är också fel att vara tillsammans med någon som man vet vill ha sex med en, och som man själv inte vill ha sex med.

Vem gör mest fel? Den som aldrig vill ligga med sin partner men bedyrar att hen fortfarande älskar denne? Eller den som efter många år utan sexuell respons från sin partner till slut faller för frestelsen och ligger med någon annan?

Helt klart fel. Har faktiskt funderat på de jag åxå. Och dom få mercyfuck man blir bjuden på är inget annat än mercyfuck. Jo de märks, så man ger upp totalt. Så de blir bara en tidsfråga innan de händer.
  • Anonym (Haha)

What ? Utan känslor? För kvinnor är det alltid känslor involverat. 

vara logga lite tror du ? Skilj er innan det går längre 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Nej) skrev 2022-10-21 07:53:10 följande:

Blir man nekad sex med sin partner så är det fritt fram att vara otrogen.

De flesta som nekar sin partner sex har inga problem med att han/hon ligger med andra.

Ja tänk va lätt det kan vara att komma fram till att ens partner är ok med att man knullar runt med andra när man skiter i att fråga... Drömmer
  • Anonym (Ja)
    Anonym (TS) skrev 2022-09-24 15:16:15 följande:
    Är otrohet alltid fel?

Förr hade jag själv definitivt sagt ja, det är alltid fel. Men nu börjar jag mer och mer vackla. 

Jag lever i ett sexlöst förhållande. Vi har inte haft sex på 3,5 år. Och när jag ser tillbaka på det så har nog min partner egentligen inte velat på många år innan dess heller. Det har varit halvhjärtade mercyfuck någon gång i månaden i 6-7 år dessförinnan. Det var väl bara att jag var sen med att fatta. Eller att vilja fatta kanske. Så när jag väl slutade att ta initiativ så slutade också sexlivet helt. 

Detta äter upp mig fullständigt. Jag känner mig så ful och äcklig i min partners ögon och skäms att vara naken hemma. 

Att skiljas skulle nog ingen av oss klara ekonomiskt i nuläget. Och oavsett så älskar vi varandra fortfarande. 

Är det i det här läget ändå helt fel med otrohet? Bara ren fysisk otrohet förstås, utan känslor inblandade. Hade jag fått välja hade jag valt sex med min partner alla dagar i veckan men när det valet inte finns är det då så fel att vilja ha nån form av sexliv med nån annan?

Trevliga svar tack. Man måste inte hålla med men man kan hålla en normal ton i inläggen.

Ja det är fel. För det är ett svek. Alla svek gör relationen ännu sämre. Du får helt enkelt säga som det är. Vi har inget sexliv. Jag vill ha en älskare. Vill han då göra slut så får ni väl bo ihop fast inbitne är i hop tills dess det löser sig ekonomiskt. Eller så säger han ja. Eller så säger han nej men då får du ju ställa ett ultimatum. Antingen kockar Vi igång sexet igen och går till botten med vad vi vill eller så går det inte och då är det slut. Odla ryggrad. Hur kan det vara bättre att hålla ihop av ekonomiskA skäl än att skapa ett bra liv?! Skärpning!
  • Ordinär Man

Otrohet är helt rätt!

Antagligen känner din partner likadant. Men liksom du vågar hen inte säga något.

Möjligt är också att det skulle bli ett jävla liv, om du tog upp andra möjligheter. Eller agerade på din längtan. Trots att din partner tänker likadant.

Knulla i smyg tills du kan ordna upp tillvaron. Lycka till!

• Anonym (Gör om)

Det är nog många relationer som slutar såhär. Man blir föräldrar och kallar varandra för mamma och pappa hela dagarna. Man kastar av sig jeans och skjorta och ersätter med en stor t-shirt och mjukisbyxor så fort man kommer hem. Man tillåter inte varandra till egentid trots att båda skriker efter det osv.

Om ni inte är ett av de paren så kommer jag inte rekommendera att göra något åt det. Men annars, klipp ny frisyr, ha fina kläder en vardagskväll. Benämn din partner på det sättet som i början osv. Men återigen, jag utgår från att vi är förbi det stadiet.

Vi kommer till vad som ändå verkar vara din primära anledning till att hålla ihop - ekonomin. Man lever faktiskt bara en gång, ska du då stå kvar i en kärlekslös relation för att man inte kan bo i en billigare lägenhet ett tag? Ni båda kanske träffar någon som gör livet glatt och kärleksfullt igen.

Om även det benats ut på riktigt, och kommit fram till att fortsätta så är vi framme vid otrohet eller öppen relation som många vill få det till. Jag ser såhär på det; om ni är beredda att skita i relationen såpass att ni inte legat på 3,5 år och inte velat göra det dom senaste 7 åren, om ni gemensamt ser en gemensam ekonomi som er starkaste faktor - ja, då har ni väl redan pissat på allt vad drömmen om er relation varit. Vad spelar ett ligg med någon annan för roll då? 

• Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2022-11-06 13:38:14 följande:

Otrohet är helt rätt!

Antagligen känner din partner likadant. Men liksom du vågar hen inte säga något.

Möjligt är också att det skulle bli ett jävla liv, om du tog upp andra möjligheter. Eller agerade på din längtan. Trots att din partner tänker likadant.

Ah det gamla vanliga skitnacket med att min partner är helt ok med att jag knullar andra för hon/han har ju inte sagt att det inte är ok, att personen inte vet om det spelar ingen roll, och även om personen sagt det förut så spelar det inte heller någon roll han/hon är ok med det ändå men "vågar" bara inte säga det Drömmer

Man slutar aldrig häpna över hur fantatiskt kreativa folk kan vara för att rättfärdiga sitt svineri. Tänk om man kunde lägga lika mycket tid och energi på att jobba med sig själv istället...
  • Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2022-11-06 13:38:14 följande:

Otrohet är helt rätt!

Ah det gamla vanliga skitnacket med att min partner är helt ok med att jag knullar andra för hon/han har ju inte sagt att det inte är ok, att personen inte vet om det spelar ingen roll, och även om personen sagt det förut så spelar det inte heller någon roll han/hon är ok med det ändå men "vågar" bara inte säga det Drömmer

Man slutar aldrig häpna över hur fantatiskt kreativa folk kan vara för att rättfärdiga sitt svineri. Tänk om man kunde lägga lika mycket tid och energi på att jobba med sig själv istället...
  • Vårskrik

Jag tror att det är ett väldigt vanligt problem och alla parförhållanden. Man har olika mycket lust helt enkelt. Fast problem med olust kanske inte bara handla om det heller. Har ni inte haft sex på flera år behöver ni kanske hitta tillbaka till varandra. Olusten har kanske blivit en ond cirkel o ni kanske kan börja med att planera in lite närhet istället, utan krav på sex? 

Otrohet är alltid fel, men det är inte fel att känna som du gör. Ni behöver gemensamma regler för hur ni ska hantera obalansen, utan att det ska vara ett krav för någon att ställa upp för husfridens skull. Att ligga med andra kan vara en möjlighet men inte om alla inblandade går säga sitt om den saken. Det är ett väldigt stort steg att ta, särskilt om förhållandet inte fungerar från början.

• ClumsySmurf
    Anonym (Mannen) skrev 2022-10-21 00:06:46 följande:
    Är otrohet alltid fel?

tänk va lätt det var förr. Vi jagade för mat. såg till att skaffa en eller flera arvingar. jagade / jobbade för familjen. Hade sex för njutning där emellan.. vi har en djurisk instinkt, förstår ni inte det?? vi har satt apor i bur..det funkar dåligt.. 

men den primitiva apan i buren vill gärna ha internet, tetra pak med skruvkork, ac i bilen och föredrar äcklig ko på McDonalds framför att jaga maten själv. Lagar och sociala regler som minskar risken att bli attackerad av andra apor.
    Den primitiva stackars apan skulle svälta ihjäl om den skulle försöka överleva utanför sin bur.

"Hade sex för njutning där emellan"
    ja, efter den stackars instängda apan uppfunnit preventivmedel och abort.

Apan vill äta kakan men ha ännu fler kakor kvar.
Svar på tråden Är otrohet alltid fel?