Jag fattar inte hur det kan vara ok att ha barn så där
Min syster skaffade barn på egen hand. Redan där tycker jag synd om barnen men inser att kvinnor gör sånt nu förtiden. Låt gå.
Men syrran skulle enligt mig aldrig ha barn, och absolut inte utan en pappa till barnen som kan kompensera för hennes sämre sidor.
Min syrra är slarvig, rörig, kan inte passa tider, missar viktiga vardagssaker som mat och är dessutom ganska ego. Hon är verkligen familjens svarta får och vi har ofta fått skämmas för henne som barn/tonåring. Jag har inte haft så mycket kontakt med henne sen hon flyttade hemifrån, jag har ibland faktiskt undvikit henne, kollat att hon inte ska vara hos våra föräldrar samtidigt osv, men har ju hört att hon inte är ett dugg bättre som "vuxen" på att hålla undan eller hålla tider osv.
Få gånger har jag varit hemma hos henne och varje gång har jag anmält oro efteråt. Hon bor litet, för litet för henne, två barn och en större hund. Och på tal om hunden så blev jag skitförbannad när vår mamma berättade hur syrran introducerade barnen för hunden. Hon bara ställde ner ungarna på golvet och lät hunden bara "göra vad den vill". Vad fan! Tänk om hunden hade bitit ihjäl dem. Och som sagt, huset är litet och ligger ganska avigt. Barnen kommer ju inte kunna ha vänner där pga platsbrist eller vara hon kompisar pga läget. Körkort har hon inte heller och vägrar skaffa. Jag undrar verkligen om de kommer till skolan i tid, de är 6 och går f-klass.
Andra saker hon vägrar skaffa är TV och strömningstjänster. Ok för en vuxen men barnen hamnar ju utanför i klassen! Jag vet ju hur det är i mina egna barns klasser, hänger man inte med så är man utanför.
Hon är så motvalls, avig till sättet, ego. Hon är också slarvig med pengar, framför allt för att hon vägrar tjäna några. Pappa berättde att hon fortfarande är arbetslös för att hon tror att hon ska tjäna pengar på sin konst men det är ju sannolikt, eller inte.Hon är som en tonåring, drömmer om att "slå igenom".
Hur får man en sån människa att fatta att hon inte kan leva så, särskilt inte med barn?