• llllllklkl

Sååå trött på min sambo

HJÄLP!!!!

Jag är gravid och pluggar heltid. min sambo är väldigt driven och jobbar mån-fre plus oftast helger, ibland kväll. Han betalar allt här hemma men det är något vi kommit överens om då jag inte har ekonomin till det plus att jag förmodligen inte kommer hitta något jobb nu när jag närmar mig slutet av graviditeten.. ger honom dessutom 5000 kr i månaden för att jag ska vara lite delaktig. Men Till mitt problem!!! jag sköter alltså ALLT här hemma. Men så fort jag ber honom göra MINSTA lilla, tex hjälpa till med maten en kväll eller ge katterna mat på morgonen så ger han mig attityd och ifrågasätter varför jag inte kan göra det?? Då det är mitt jobb? varje JÄVLA gång jag ber honom göra något. Jag förstår att han jobbar osv, men jag skapar vårt/hans barn?!?!? Kan man inte hjälpas åt och stötta varandra? har han rätt till att ifrågasätta varje gång jag ber honom göra små skitsaker i hemmet.? Enligt honom så har han ALL rätt till det

• Svar på tråden Sååå trött på min sambo
  • Anonym (Godiva)
    llllllklkl skrev 2022-09-11 14:03:57 följande:
    Sååå trött på min sambo

HJÄLP!!!!

Jag är gravid och pluggar heltid. min sambo är väldigt driven och jobbar mån-fre plus oftast helger, ibland kväll. Han betalar allt här hemma men det är något vi kommit överens om då jag inte har ekonomin till det plus att jag förmodligen inte kommer hitta något jobb nu när jag närmar mig slutet av graviditeten.. ger honom dessutom 5000 kr i månaden för att jag ska vara lite delaktig. Men Till mitt problem!!! jag sköter alltså ALLT här hemma. Men så fort jag ber honom göra MINSTA lilla, tex hjälpa till med maten en kväll eller ge katterna mat på morgonen så ger han mig attityd och ifrågasätter varför jag inte kan göra det?? Då det är mitt jobb? varje JÄVLA gång jag ber honom göra något. Jag förstår att han jobbar osv, men jag skapar vårt/hans barn?!?!? Kan man inte hjälpas åt och stötta varandra? har han rätt till att ifrågasätta varje gång jag ber honom göra små skitsaker i hemmet.? Enligt honom så har han ALL rätt till det

Stackars dig, du kommer att ha "roligt" när du får barn. För på ett sätt kommer du att ha två barn i huset. 
  • Anonym (Prata)

Ni behöver sätta er och prata igenom hur ni ska ha det.
    ska han fortsätta betala allt med förväntan om att du då sköter allt hemma eller ska ni ha en annan uppdelning.

en bra tumregel när barnet sen kommer är att du har föräldratjänst under den tid du annars hade jobbat, tex 8-17, övrig tid är båda föräldrar och båda delar lika på ansvaret för barnet, du ska inte dra lasset hela kvällen och helgerna för barnet, då är ni båda lika lediga och lika mycket föräldrar. Om ni inte kommer överens om annat, såsom att han ska jobba helger och du då tar barnet de tider han jobbar.
    när man har föräldratjänst ingår inte städa huset, tvätta mm, det är en bonus om man hinner/orkar göra nåt sånt.

om han nu tjänar så bra och vägrar städa får väl han betala städfirma nån gång i månaden och fönsterputs, så städar du själv på dina veckor.

Svar på tråden Sååå trött på min sambo