Ex som inte respekterar ny relation
Hej!
Jag och min kille träffades och blev störtförälskade. Han har en son sedan tidigare som är 5 år, som jag älskar jättemycket.
Här är problemet.. sonens mamma (min killes ex) har tidigare kört med min kille på en nivå som inte är hälsosam. Hon har dessutom gråtit så fort hon inte fått som hon vill, vilket alltid funkat på min kille tidigare. Men inte längre.
Hon kunde be min kille åka till fjällen och hämta sonen efter att hon varit där EN dag med sonen och insett att sonen inte ville åka skidor. Vilket min kille gjorde. Det är på den nivån. Hon kunde lämna sonen hos min kille exakt när hon ville och ringde varje dag för att facetimea med sonen och killen fast hon själv var ute och levde ''livet''.
Sen, när min kille väl träffade mig, och började sätta gränser mot henne att hon inte kunde ringa exakt när som helst, hur hon ville så som hon gjort tidigare så började det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Hon har terroriserat oss sedan dess.. och aldrig accepterat läget fullt ut, utan bara varit förbannad och skrivit att min kille är helt sjuk i huvudet, att han är en dålig pappa, att han är precis lika hemsk som sin egen pappa, att jag har förändrat honom till en helt annan person (för att hon nu fått gränser när han är i en relation, som inte fanns förut när han var singel).
Hon har även hört av sig till min killes mamma. Min killes mamma och syster har sagt ??Nu får du sluta! Du är så omogen. Det är inte första gången du beter dig på det här sättet, be om ursäkt för det elaka du precis sa??. Systern skrev även ??du är ju helt psycho??. Exet slutar ändå inte.. det finns lixom inget som stoppar henne, utan istället kränker hon min killes mamma istället igen som svar! Helt otroligt. Hon fortsätter att terrorisera oss med sina elaka meddelanden för att hon mår dåligt och inte har något eget liv.
Hon själv har varit i en jättedestruktiv relation med en äldre man senaste året (hon 28 han 50) och hon har fått orosanmälningar från grannar att det skriks. Hon mår dåligt och tar verkligen ut det på oss. Hon går i terapi nu och det är uppenbart att det är något som inte stämmer med henne. Hon har inget eget liv, det är uppenbart.
Jag vet inte hur vi ska få stopp från det konstanta flödet av negativ energi från henne. Finns det ens något man kan göra? Vi har försökt bestämma en dag som vi hörs av på och stämmer av kring sonen. Hon bara skrattar åt min kille och säger att min kille är helt sjuk i huvudet och att det är dåligt föräldraskap. Jag kan inte stå ut med hennes elakheter längre och hur hon tror att hon har rätten att inkräkta på vårt liv med en sån negativ energi.
Hennes föräldrar är skilda men är typ bästa kompisar. De jobbar tydligen ihop och åker på semester ihop. Hur vanligt är det lixom? Det är ju hennes bild av vad som är ??normalt?? och i mina ögon verkar det snarare onormalt och måste vara förvirrande för ett barn att växa upp så. MEN det är hennes normala, så att min kille inte vill prata med henne hela tiden och att deras relation förändrats när han gick in i en relation och inte längre var singel köper hon lixom inte. Att min kille inte vill ha samma relation som hon vill. Då är han psykiskt störd enligt henne och en hemsk människa. Det är viktigt att tillägga att min kille aldrig sagt något liknande elakt till henne som hon sagt till honom.
Vad kan man göra?