• Anonym (?)

Flera mjölkstockningar i vecka

jag är nog inne på min tredje mjölkstockning på en vecka nu. jag är ganska säker på att det beror på att jag slutat helamning och ammar mer sällan för att jag nu ger ersättning också, och jag älskar verkligen att delamma !! men att jag får dessa mjölkstockningar gör att jag funderar på att sluta helt. någon som delammat ? hur gör jag för att få det funka Utan stockningar?

• Svar på tråden Flera mjölkstockningar i vecka
  • Anonym (Sakta)

Brösten vänjer sig med tiden. Du kanske slutade amma mycket lite väl snabbt och då hann brösten inte anpassa sig. Jag slutade amma i somras och drog ner på amningen väldigt sakta. Kände ingenting när jag väl slutade.

• Anonym (?)

Jag har nu min fjärde mjölkstockning.. har verkligen försökt sluta sakta men får stockning ändå. Min fråga är, om jag ersätter ett tillfälle med ersättning - säg tex att jag skulle ammat vänster bröst men tar ersättning istället, det tillfället som kommer efter ersättningen sen ska jag amma höger eller vänster bröst? Ammar jag inte vänster bröst så blir det ju väldigt lång tid att inte amma det på.

höger , ersättning, höger
    eller 
    höger, ersättning, vänster?

• Anonym (Sakta)

Ersätt ett mål per dag i början då och amma på båda brösten vare tillfälle och öka sen antal ersättningsmål ännu saktare.

• Anonym (Flerbarnsmamma)

När mina barn var bebisar fanns det en sorts plastkupa  tror det hette mjölkuppsamlingskupa  som en tvådelad rund
    kupa där ena delen var hel o den andra hade ett hål som man satte över bröstvårtan.. jag använde dem innan jag skulle amma o även på det bröst barnet inte åt i från i början eftersom jag hade så mycket mjölk att det dels var svårt för barnet att få tag om bröstvårtan då brösten var för spända och för att om bebisen åt från ena bröstet började det spruta från det andra  
    Dessa var också bra just när jag skulle sluta , eftersom mjölken rann till omättade på trycket men till skillnad  från när bebisen åt så stimulerade dessa inte mjölkproduktionen ! 

Om detta fortfarande finns kvar kanske det kan hjälpa dig .. om trycket släpper så minskar risken för mjölkstockning…

• Anonym (Flerbarnsmamma)

hittade den här när jag googlade …så de finns kvar 
Svar på tråden Flera mjölkstockningar i vecka