Kan jag vara gravid?
Har bläddrat i trådar här på familjeliv hela dagen om när folk har plussat hit och dit.
Jag vet att chansen att jag är gravid är minimal - MEN jag har såna sjuka symptom.
Tog ut min spiral för några månader sen och sedan dess har mensen kommit prick på dagen. Vi skyddar oss med kondom när vi har sex och oss veterligen har ingen av dem gått sönder.
De senaste veckorna har jag haft symptom som ovanligt ömma bröst där jag känt svullnad, stickningar osv. Jag har haft sura uppstötningar, trötthet, lätt illamående och bara mått allmänt kasst.
Tänkte att jag kanske håller på o bli sjuk eller något men nu när mensen är sen börjar jag undra. Var hos en gynekolog för en vecka sen av andra skäl och hon sa ingenting om någon graviditet under ultraljudet av äggstockarna. Men efter lite googlande har jag kommit fram till att man kanske inte ser något i livmodern om man inte vet att man ska titta efter en hinnsäck? Eller är jag ute och cyklar?
Jag har nu BIM + 1, inga menskänningar alls men en massa tidigare tecken på graviditet. Testade mig efter jobbet idag med ett billigt test men det var solklart negativt. Tar ett nytt om några dagar om inte mensen kommer.
Samtidigt som jag skrivit ihop detta inlägg förstår jag hur liten sannolikheten är att jag faktiskt är gravid. Haha..
Men jag vill ändå höra era tankar :)