• Sannaakca

Vikarie förskola

undrar vad som är en normal timlön om man jobbar som vikarie på förskolor ? Jag är 38 år . Är inte utbildad barnskötare eller förskollärare men har drivit ett eget familjedaghem i 12 år ( dagmamma som det hette förr) så jag har lång erfarenhet. Vad borde jag kräv för timlön ? snälla hjälp fort , fick en intervju snabbt på imorgon och vill vara förberedd. Tack på förhand!!

• Svar på tråden Vikarie förskola
  • Anonym (B)

Oroa dig inte för att kräva. Det finns fasta timlöner för kommunen.

• Anonym (Ellen)

Ring till din hemkommun och kranskommunerna direkt imorron (innan intervjun) och hör dig för. Det är offentliga uppgifter. Så vet du ungefär vad du ska begära.
    Lönesättning inom kommun ska vara individuell, även för timavlönade.
    Så det kan säkert finnas lokala policys. Men att säga att alla timavlönade barnskötare eller timavlönade parkarbetare eller vad som helst, ska ha samma lön utifrån någon slags lista, är att hantera kollektivavtalet fel.

• Anonym (B)
    Anonym (Ellen) skrev 2022-08-22 17:29:07 följande:

Ring till din hemkommun och kranskommunerna direkt imorron (innan intervjun) och hör dig för. Det är offentliga uppgifter. Så vet du ungefär vad du ska begära.
    Lönesättning inom kommun ska vara individuell, även för timavlönade.
    Så det kan säkert finnas lokala policys. Men att säga att alla timavlönade barnskötare eller timavlönade parkarbetare eller vad som helst, ska ha samma lön utifrån någon slags lista, är att hantera kollektivavtalet fel.

Jag menade per yrke, ska tilläggas.
Svar på tråden Vikarie förskola