• Anonym (Erica)

Namn till tvillingtjejer

Gravid med två flickor i magen och behöver hjälp i namnspånandet på namn till två tvillingflickor. Vi föredrar bokstaven E! Känner ni några syskon eller tvillingflickor, behöver inspiration. Tack på förhandHjärta

• Svar på tråden Namn till tvillingtjejer
  • Anonym (Erica)
    Anonym (Jag älskar namn.) skrev 2022-08-20 20:08:27 följande:

Som sagt jag älskar namn.

Och jag gillar namn som är lätta att säga ihop. Ellie och Ella kanske är mer lika i makens öron? Kanske för lika rent av.

Om ni väljer Ellen och Elise (som i mina öron är mer olika än Ellie och Elise haha, men fint ihop) så 'måste' mina öron höra namnen med just Ellen först. 

Eller Ellie och Elsie? Bara byta två bokstäver så blir stavningen nästan lika. Eller Ellie och Eila? 

Eller Ellen och Embla. 

Ja men han tyckte att det var för olika stil på namnen. Ellie & Ella tyckte vi var för likt:) Tycker du att det är lättare att säga Ellie & Elise än vad det är att säga Ellen & Elise? Ellie & Eila kändes lite klumpigt att säga, som att man snubblar på bokstäverna:) Så svårt det här! Ellen & Elvira samt Ellen & Elise samt Ellen & Emilia ligger nog starkast på listan just nu. 

• Anonym (Mina förslag!)

Vad kul! Grattis! Inte e-förslag men jag hade valt:

Niina och Tiina eller Kariina och Mariika. Kanske Heidi och Mira?

Ok finska namn men funkar på svenskar med.

• Anonym (Erica)
    Anonym (Mina förslag!) skrev 2022-08-20 20:34:13 följande:

Vad kul! Grattis! Inte e-förslag men jag hade valt:

Niina och Tiina eller Kariina och Mariika. Kanske Heidi och Mira?

Ok finska namn men funkar på svenskar med.

Tack för förslag! Är du finsk? :)
  • Anonym (Jag älskar namn.)
    Anonym (Erica) skrev 2022-08-20 20:25:24 följande:

Ja men han tyckte att det var för olika stil på namnen. Ellie & Ella tyckte vi var för likt:) Tycker du att det är lättare att säga Ellie & Elise än vad det är att säga Ellen & Elise? Ellie & Eila kändes lite klumpigt att säga, som att man snubblar på bokstäverna:) Så svårt det här! Ellen & Elvira samt Ellen & Elise samt Ellen & Emilia ligger nog starkast på listan just nu. 

Det är lika lätt, men för mig är det olika stil bara.

Ellen och Elvira är mina favoriter, för de namnen är lite samma årskull eller vad jag ska säga. 

Svårt att förklara hur jag menar, men om man har en förstfödd som heter Anna-Maria  och så döper man den andra till Nova. För mig blir det 'fel'. Men var och en måste ju känna själv att namnen passar just deras barn  

(Övriga kombinationer är fina, men jag gillar Ellen och Elvira helt enkelt haha) 

• Anonym (Erica)
    Anonym (Jag älskar namn.) skrev 2022-08-20 20:52:09 följande:

Det är lika lätt, men för mig är det olika stil bara.

Ellen och Elvira är mina favoriter, för de namnen är lite samma årskull eller vad jag ska säga. 

Svårt att förklara hur jag menar, men om man har en förstfödd som heter Anna-Maria  och så döper man den andra till Nova. För mig blir det 'fel'. Men var och en måste ju känna själv att namnen passar just deras barn  

(Övriga kombinationer är fina, men jag gillar Ellen och Elvira helt enkelt haha) 

Menar du att Ellie och Elise är olika stil? Förlåt om jag är lite trög, haha! 
    Anonym (Erica) skrev 2022-08-20 20:58:28 följande:
    Menar du att Ellie och Elise är olika stil? Förlåt om jag är lite trög, haha! 
    Ellen och Elise är i mina öron mer olika än Ellie och Elise
  • Anonym (Erica)
    Anonym (Jag älskar namn.) skrev 2022-08-20 21:11:46 följande:
    Ellen och Elise är i mina öron mer olika än Ellie och Elise
    Tack! Jag tycker det är så svårt att veta vilka namn som passar stilmässigt, sambon är väldigt noga med att det ska göra det nämligen
    Anonym (Erica) skrev 2022-08-20 21:17:22 följande:
    Tack! Jag tycker det är så svårt att veta vilka namn som passar stilmässigt, sambon är väldigt noga med att det ska göra det nämligen

Ja, men ibland är ju barnen så olika att de helt enkelt får ett namn som kanske inte stilmässigt passar med övriga syskons namn. Men ni ska ju ha tvillingar så de kommer troligen vara rätt lika iaf. 

Iofs, när jag var liten kände vi tvillingpojkar, den ena var alltid glad, den andre grät ofta minns jag. Alla foton på oss är så, en glad, och en storgrät och så jag haha. 

• Anonym (Spöket)

Elsa och Elisabeth. 

Elsa och Ester. 

Elsi och Elsa. 

Elsi och Essie. 

Elvy och Evy. 

Emelie och Emilia. 

• Anonym (Mina förslag!)
    Anonym (Erica) skrev 2022-08-20 20:35:21 följande:
    Tack för förslag! Är du finsk? :)
    Till etniciteten, men ej språket. 
  • Anonym (Namn i stora lass)

Ellinor/Eleonore
    Eleonora
    Emelia 
    Evy
    Elly
    Eulalia 
    Eva
    Evelina
    Elina
    Estrid
    Enid
    Eden
    Eda
    Ebba 
    Edela
    Ethel
    Edith
    Edvina
    Eivor
    Elemina
    Esmeralda
    Elisabeth
    Elsy
    Elsa
    Emelie
    Evelyn
    Enya

Anonym (Erica) skrev 2022-08-20 21:17:22 följande:
    Någon föreslog Essie, Ellie och Essie låter gulligt ihop också. 
  • trollhona

Elsie & Elvy
    Eivor & Ellen
    Eira & Embla
    Elvira & Emilia
    Evelina & Eloise
    Edith & Ester
    Edvina & Enid

Alternativ:
    Eleonora & Amelia
    Marina & Otilia
    Alva & Mathilda