Namn till tvillingtjejer
Gravid med två flickor i magen och behöver hjälp i namnspånandet på namn till två tvillingflickor. Vi föredrar bokstaven E! Känner ni några syskon eller tvillingflickor, behöver inspiration. Tack på förhand
Gravid med två flickor i magen och behöver hjälp i namnspånandet på namn till två tvillingflickor. Vi föredrar bokstaven E! Känner ni några syskon eller tvillingflickor, behöver inspiration. Tack på förhand
Som sagt jag älskar namn.
Och jag gillar namn som är lätta att säga ihop. Ellie och Ella kanske är mer lika i makens öron? Kanske för lika rent av.
Om ni väljer Ellen och Elise (som i mina öron är mer olika än Ellie och Elise haha, men fint ihop) så 'måste' mina öron höra namnen med just Ellen först.
Eller Ellie och Elsie? Bara byta två bokstäver så blir stavningen nästan lika. Eller Ellie och Eila?
Eller Ellen och Embla.
Ja men han tyckte att det var för olika stil på namnen. Ellie & Ella tyckte vi var för likt:) Tycker du att det är lättare att säga Ellie & Elise än vad det är att säga Ellen & Elise? Ellie & Eila kändes lite klumpigt att säga, som att man snubblar på bokstäverna:) Så svårt det här! Ellen & Elvira samt Ellen & Elise samt Ellen & Emilia ligger nog starkast på listan just nu.
Vad kul! Grattis! Inte e-förslag men jag hade valt:
Niina och Tiina eller Kariina och Mariika. Kanske Heidi och Mira?
Ok finska namn men funkar på svenskar med.
Vad kul! Grattis! Inte e-förslag men jag hade valt:
Niina och Tiina eller Kariina och Mariika. Kanske Heidi och Mira?
Ok finska namn men funkar på svenskar med.
Ja men han tyckte att det var för olika stil på namnen. Ellie & Ella tyckte vi var för likt:) Tycker du att det är lättare att säga Ellie & Elise än vad det är att säga Ellen & Elise? Ellie & Eila kändes lite klumpigt att säga, som att man snubblar på bokstäverna:) Så svårt det här! Ellen & Elvira samt Ellen & Elise samt Ellen & Emilia ligger nog starkast på listan just nu.
Det är lika lätt, men för mig är det olika stil bara.
Ellen och Elvira är mina favoriter, för de namnen är lite samma årskull eller vad jag ska säga.
Svårt att förklara hur jag menar, men om man har en förstfödd som heter Anna-Maria och så döper man den andra till Nova. För mig blir det 'fel'. Men var och en måste ju känna själv att namnen passar just deras barn
(Övriga kombinationer är fina, men jag gillar Ellen och Elvira helt enkelt haha)
Det är lika lätt, men för mig är det olika stil bara.
Ellen och Elvira är mina favoriter, för de namnen är lite samma årskull eller vad jag ska säga.
Svårt att förklara hur jag menar, men om man har en förstfödd som heter Anna-Maria och så döper man den andra till Nova. För mig blir det 'fel'. Men var och en måste ju känna själv att namnen passar just deras barn
(Övriga kombinationer är fina, men jag gillar Ellen och Elvira helt enkelt haha)
Ja, men ibland är ju barnen så olika att de helt enkelt får ett namn som kanske inte stilmässigt passar med övriga syskons namn. Men ni ska ju ha tvillingar så de kommer troligen vara rätt lika iaf.
Iofs, när jag var liten kände vi tvillingpojkar, den ena var alltid glad, den andre grät ofta minns jag. Alla foton på oss är så, en glad, och en storgrät och så jag haha.
Elsa och Elisabeth.
Elsa och Ester.
Elsi och Elsa.
Elsi och Essie.
Elvy och Evy.
Emelie och Emilia.
Ellinor/Eleonore
Eleonora
Emelia
Evy
Elly
Eulalia