• Anonym (F)

Bebis sover bara om jag ligger bredvid.

Min bebis är 7 mån och sover bara om jag ligger bredvid. På natten är en sak men under dagarna när hon har sina sovstunder skulle jag behöva göra annat som hushållsarbete mm men det är omöjligt för hon vaknar till så fort jag går upp och ut ur rummet även fast jag väntat tills hon verkar sova djupt. Jag tar tacksamt emot tips på hur jag kan få henne att sova utan mig på dagtid.

• Svar på tråden Bebis sover bara om jag ligger bredvid.
  • Anonym (Jenny)

Jag hade en som var likadan i den åldern. Skaffa sjal. För mig var det enda sättet att inte vara helt låst när han skulle sova. Det gick över innan han fyllde två år, jag kommer inte ihåg exakt när. Han hann börja på förskola dock, för dagsvilan funkade inte där och det var jobbigt i flera månader innan han blev väldigt bra på att sova där.

• Anonym (Ja)

Ja det är inte så mycket att göra mer än vänta ut bebisen, eller om sjal eller sele funkar köra på det. Dottern började kunna sova middag vid ett själv drygt.

• Anonym (Mamma till 4)

Jag hade en extra spjälsäng i köket där bebisen sov på dagarna. Vande sig vid ljud på köpet 

• Anonym (F)

Till er som svarat. Jag har provat med sjal och bärsele men hon sover inte bra och det blir svårt och tungt för mig att städa och göra andra hushållssysslor. Tyvärr. 

• Anonym (Vänta med sysslor?)

Du kan ju vänta med sysslor och delegera till pappan? Låt bebisen sova hos dig och titta på tv den stunden är mitt tips.

Svar på tråden Bebis sover bara om jag ligger bredvid.