• Chiquitita

Gravid trots mens?

Är det möjligt att vara gravid trots att man fått mens? BIM idag och nu på em kom mensen. Vet att vi lyckades träffa äl denna månad och har känt mig lite konstig senaste veckan. Igår tillkomst av kraftigt illamående som höll i sig från em tills jag tillslut somnade. Idag vaknade jag utan illamående men efter ungefär en timme så slog det till igen. Aldrig behövt kräkas men mådde riktigt dåligt. Jag minns inte sist jag var illamående, då det aldrig händer... självklart kan illamåendet bero på något helt annat, men finns det någon chans att det kan tyda på graviditet trots mens?

• Svar på tråden Gravid trots mens?
  • Anonym (M)

Visst händer det men inte så vanligt. Om mensen kommer i vanlig tid och mängd skulle jag nog tippa på att du inte är gravid. Även om man prickar äl så är väll chansen för graviditet ?bara? runt 20-25 % om man är yngre och avtar ju med åldern.

Hoppas det tar sig nästa gång. 

• Anonym (Jollan)

Inte så vanligt att gravida får mens som vanligt, visst det kan hända men för de flesta gravida försvinner mensen, alternativt blöder man lite, inte som en vanlig mens.

Illamående före mens har blivit några gånger sista året. Aldrig blivit det förut men nu verkar det vara typ pms för mig vissa cykler. Tydligen inte helt ovanligt. 

Som ovan skrev, även om man pricka ÄL så är chansen kring att bli gravid cirka 20-25% och det sjunker ju äldre man blir. 

• Anonym (K)

Nej om du har fått mens kan du inte vara gravid. 
    Däremot kan man få en mensliknande blödning när mensen skulle komma om kroppen inte riktigt fattat att man är gravid. Men det är rätt ovanligt och oftast är den lite mer sparsam än mens, och de flesta har ju även plussat då.

så mens och negativt test så är du med allra största säkerhet inte gravid.(visst finns det extremt ovanliga undantag, men sannolikt är det inte så)

Svar på tråden Gravid trots mens?