Efter vårt 3e försök så tog vi paus på 9 månader för att bara hitta tillbaka till relationen och livet igen. Jag var i någon avgrundsdepression i ungefär två år pga barnlösheten och efter 3e försöker så blev jag så oerhört ledsen eftersom man läser att "80% får barn efter 3 försök" osv att jag nästan tappade det. Men nu är jag tillbaka till att vara "mig själv" igen, glad och välmående och hoppas kunna vårda detta genom denna omgång, vilket jag redan på dag 3 känner är en utmaning!
Jag har trots låg AMH haft 3 ET och 2 FET. Nu har jag efterfrågat att få 2 embryon insatta vilket RMC godkänt eftersom vi nu har så många försök bakom oss utan plus, det kanske är något att diskutera med er klinik? Kanske kan inge lite mer hopp (om man nu vill riskera tvillingar, inte alla som vill såklart).
Nu är vi och tar sprutor för 4 försöket och hoppet har ändå börjat hitta tillbaka lite, samtidigt som jag också hittat någon typ av acceptans att vi kanske inte kommer få barn och börjat grunda nya drömmar i livet. Allt för att skydda sig själv..
Men jag hoppas för er och håller tummarna att detta försök kommer vara just ert försök!