amazonia skrev 2022-07-28 18:11:54 följande:
Det var samma sak med kampsporten jag trodde inte att jag skulle gilla det men det började jag göra efter ett tag, och så kan det nog bli med styrketräning när jag väl kommer mig för det, behöver bara lite pushning och tips, så tack för det:)
Fördelen med gym är att det går att göras på olika sätt. Vissa uppskattar gruppträning och andra vill sköta sig själva. Vissa uppskattar fria vikter, andra maskiner. Större gym ger fler val, medan ett mindre kan ligga närmare.
Vissa hänger stor del av tiden vid konditionsmaskiner, medan andra hellre cyklar på ett pass, eller springer ute.
Jag tänker att man också har olika fokus på gymmet. Jag tränar med folk mellan 40-65 om jag går tillsammans med någon, vilket ofta är fallet, eftersom jag helt enkelt föreslagit det för vissa.
Jag kör gärna bänkpress med stång, men jag upplever att det faktiskt är säkrare i maskin och mer lättillgängligt. Jag har ett gymkort från en kedja och har 4 olika gym, varav 2 är större.... Men inledningsvis började jag med billigaste kortet på minsta gymmet, närmast hemmet.