• Anonymcola

Pågående missfall

Hej! 

Jag blev gravid nu i juni och gick i söndags in i v7. Sen kom det bruna flytningar som blev ljusrosa och sen en lite större blödning med färsktblod på pappret. Det har änsålänge inte runnit. Blodet verkar torka och blir brunt och sen kommer de färskt igen. Dock inte på pappret utan om jag får in pappret i slidöppningen så kommer det flytningae blandat med blod ibland rött och ibland brunt. Jag hade inga som helst symtom denna graviditet med dottern var det tydliga symtom från dag ett till hon föddes. Så jag var väl lite beredd på att detta inte skulle gå bra. Vill väl dels mest skriva av mig, inte känna mig så ensam i det även fast jag vet att missfall är vanligt. Ska åka till gyn imorgon och göra VUL antagligen för att se så kroppen sköter det här själv. Ni som haft missfall hur lång tid tog det för er att bli gravida igen? När kom allt ut? Om det inte gjorde det hur länge fick ni vänta innan ni fick hjälp från vården med att få ut allt eller ser det sånt direkt på VUL? Har inte fått missfall förut och har inte ont alls känner ingenting mer än att det ibland kommer blod på pappret. Är lite orolig att kroppen inte lyckats få ut allt och det är därför jag inte har ont.

• Svar på tråden Pågående missfall
  • Anonym (4)

Jag tycker inte du ska ge upp än. Jag blödde rejält v.7 min 5:e graviditet och jag var säker på ett 5.e m.f. Men det var det inte! Jag fick barn trots allt.
    Alla mina m.f har jag blött mycket, haft ont och fått ut klumpar. De tidiga kom ut allt själv, det v.11 fick jag ta Cytotec, det v.14 kom ut, men jag blödde i många veckor så till slut fick jag medicin för att sluta blöda. 

• Anonymcola
    Anonym (4) skrev 2022-07-25 17:57:40 följande:

Jag tycker inte du ska ge upp än. Jag blödde rejält v.7 min 5:e graviditet och jag var säker på ett 5.e m.f. Men det var det inte! Jag fick barn trots allt.
    Alla mina m.f har jag blött mycket, haft ont och fått ut klumpar. De tidiga kom ut allt själv, det v.11 fick jag ta Cytotec, det v.14 kom ut, men jag blödde i många veckor så till slut fick jag medicin för att sluta blöda. 

Ja det är sant hört flera som haft blödningar som inte betytt missfall. Tror bara eftersom jag inte har haft några större symtom tillsammans med detta så är hoppet inte det högsta. Men helt borta är det inte fören jag får se svar på VUL imorgon. Vad skönt att det gick bra för dig den gången!
  • Anonym (4)

Jag håller verkligen en tumme för VUL imorron!

• Anonym (ella)

Hur gick det? Också hört att det är vanligt att få lite blödning utan att det är missfall. När jag fick missfall startade det så som du beskriver men inom ett dygn blev det som en rejäl mens. Jag hade molvärk som vid mensvärk. Håller tummarna!

• Anonymcola
    Anonym (ella) skrev 2022-07-26 18:10:21 följande:

Hur gick det? Också hört att det är vanligt att få lite blödning utan att det är missfall. När jag fick missfall startade det så som du beskriver men inom ett dygn blev det som en rejäl mens. Jag hade molvärk som vid mensvärk. Håller tummarna!

Det var missfall.. fick inte göra VUL förens igår då de på akuten tyckte de va onödigt att jag skulle sitta flera timmar när jag inte har ont och att det är så vanligt med blödning i början. Hon gav mig tyvärr lite hopp när hon sa så.. grät hela dagen och hade precis fått koll på min ägglossning och nu lär den väl bli kaos igen så det blir ännu svårare att bli gravid igen och blir jag det är det väl större risk o få missfall igen utifrån det jag läst.. 
    Vet ju att missfall är så vanligt men slits mellan att jag vill bli gravid igen till att hur fan klarar Man av om det händer igen..
  • Anonym (4)

Beklagar verkligen! Ta hand om dig nu- både kropp och själ. Tids nog kan du försöka igen.

• Anonym (ella)
    Anonymcola skrev 2022-07-30 17:12:21 följande:
    Det var missfall.. fick inte göra VUL förens igår då de på akuten tyckte de va onödigt att jag skulle sitta flera timmar när jag inte har ont och att det är så vanligt med blödning i början. Hon gav mig tyvärr lite hopp när hon sa så.. grät hela dagen och hade precis fått koll på min ägglossning och nu lär den väl bli kaos igen så det blir ännu svårare att bli gravid igen och blir jag det är det väl större risk o få missfall igen utifrån det jag läst.. 
    Vet ju att missfall är så vanligt men slits mellan att jag vill bli gravid igen till att hur fan klarar Man av om det händer igen..
    Jag beklagar. Jag hoppas kunna ge dig lite hopp genom att berätta att jag blev gravid på första försöket efter mitt missfall och det ledde till ett barn. Missfall är vanligt och de flesta som skaffar fler än ett barn drabbas någon gång av missfall enligt vad jag läst. 
  • Majonnäs

Beklagar verkligen. Du är inte ensam, har precis gått igenom ett MA. Och jag är som du livrädd för om jag ens kommer bli gravid igen, med dottern kämpade vi över två år och gjorde ivf. Då var jag 8 år yngre. Nu är jag 39 och blev gravid men slutade i MA i v 15 (fostret dog tidigare) hade små bruna blödningar två veckor v 7-9 och det va då fostret dog såg vi sen. Men jag känner vi vill inte ge upp, varken jag eller maken om ett syskon . Önskar dig all lycka till!

Svar på tråden Pågående missfall