Varför vet ingen vad som är fel med mig!?
Hej!
Har gått på psykiatrin i 15 år. Allt började i tonåren. Från att varit en glad, sprallig liten tjej dom ofta umgicks med vänner och hade massor med idéer, till att bli en självmordsbenägen tjej med tvångstankar över huvudet. Så pass mycket tvångstankar att jag inte kunde gå upp ur sängen, allt jag gjorde blev tvång. Röra väggar, vända mig om, sätta mig upp, lägga mig med igen, svälja, blinka med ögonen. Allt. Varje millimeter jag rörde mig fick jag upprepa. 20, 40 eller 60 gånger. Jag skrek. Skrek och grät av ångest och frustration över att det kändes som att någon tagit över mitt huvud. Bankade huvudet i väggen. Började skära mig. Slutade äta och dricka. Kissade på mig och hade så mycket tvång så jag inte ens kunde byta byxor. Det torkade in. Hade sedan inte duschat på 2 månader. Inte ätit på flera dagar. Var grå i ansiktet. Grät till 5 på morgonen innan jag däckade av trötthet.
Togs in på BUP, fick gå in bakvägen av stället. Sedan fick jag äta en jöttegod pizza och duscha. De tjejerna som hjälpte mig var så otroligt snälla.
Med tiden släppte mina problem lite allt eftersom. Av sig självt, förmodligen. För inga av alla antidepressiva jag provat har hjälpt.
Nu, såhår 15 år efter hade en läkare rotar lite i min journal och sett att mina besvär började me en streptokockinfektion. Har besvär med lite feber så fort jag gör något ansträngande fysiskt eller psykiskt, humörsvängningar då också, könslig för stress, ljudkänslig ibland, blir trött av för mycket stim runt omkring mig eller folk som pratar mycket, orkar ingenting, så väldigt trött hela tiden. Är även yr, som en dimma i huvudet, tappar ord , trött i musklerna och är ledsen.
De har kommit fram till att sllt började med PANDAS i och med mina tvång som kom helt plötsligt. Men nu vet de inte vad som är kvar. Man har bollat tankar om bipolär, adhd, autism och borderline. Hade inget av det sa dem. Nu tror de jag har ME/CFS.
Mycket stämmer ju men, jag är så ledsen . Vad hände med mig? Varför vet ingen!? Orkar verkligen inte ha det såhär mer.