• Anonym (Förtvivlad)

Gravid, han gjorde slut önskar abort, inte jag- om abort, kan vi hitta tillbaka? Hur har det gått för er?

Träffats dagligen sedan några månader, (in)officiellt ett par sedan 3mån, plussade ganska nyligen, v8 nu...
    Det var hans anledning till att vi såklart ska göra abort. Men ingen av oss skyddade oss, någon gång.
    Båda har två barn sedan tidigare, lyfte tanken att jag vill kanske behålla (jag vet att jag är kapabel att klara ytterligare ett barn ensam om så behövs, mina tidigare två har jag på heltid)
    Då valde han att göra slut med ovan anledning trots att han säger att han älskar mig, men nu är vi tillsammans (igen?), men sveket är ju kvar, likaså fostret men han är helt inställd på att jag ska göra abort, har en bokad tid... han väljer aktivt bort att umgås med mig trots att jag uttryckligen sagt att jag mår dåligt exempelvis och väljer då att göra sånt som får honom att må bra (tror inte han mår så bra i denna situation heller iofs..) ... men jag vill verkligen inte detta och bara häromdagen sa han att han såklart tar sitt ansvar och vi får fixa saker etc om jag behåller, men alltså på skilda håll...

MEN jag vill inte ha ett tredje barn ensamt, bara för jag KAN är det inte nog skäl att behålla, av princip att jag klarar av det?
    Dock är min riktiga fundering, vad händer sen? Ingen kan sia i framtiden givetvis, men kommer jag kunna hantera sveket? Känns som relationen redan är över och alla dessa tankar maler sönder mig...
    Jag VET att jag kan klara av det av vara ensam med ett till barn och jag sörjer redan, fast att abort inte är genomförd, han är också väldigt fin bonuspappa och pappa åt barnen jag och han har sedan våra tidigare relationer, känns nästan som psykisk misshandel när han skriver "nu ska pappa se på tv" (när han har barn hemma) exempelvis, eller lägger huvudet emot min gravida mage och han säger sig älska mig, men han kan inte "annat än att lämna" om jag behåller... ååååh Rynkar på näsan

,Mitt hjärta brister. Det kommer mest troligt bli abort, det är vad förnuftet säger, även om ens barnkåra hjärta sörjer... dubbel sorg, för relationen är också förbrukad... ?tror ?känner? jag? 
    Fick lov att posta inlägget igen, missade att man kunde få anonyma svar och folk passar verkligen på att spy ur sig allt då... precis det jag inte behöver, skrev här för att få ventilera....
  • Svar på tråden Gravid, han gjorde slut önskar abort, inte jag- om abort, kan vi hitta tillbaka? Hur har det gått för er?
  • EpicF
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-14 21:48:17 följande:

Gör inte abort. Du kommer ångra det så grovt sedan. Låt honom avsluta relationen med dig om han vill. Var du inte mer värd för honom än så, behöver du inte sörja honom. Ta inte bort din lilla för att vara honom till lags. Låt inte hans hot bita på dig, att relationen är över om du behåller barnet. So? Låt relationen vara över då. Var tuff nu.

Så ts ska behålla ett barn hon kanske inte ens vill ha? 

Hon ska göra abort om HON själv vill. 
  • Anonym (Stina)
    EpicF skrev 2022-07-14 21:52:48 följande:
    Så ts ska behålla ett barn hon kanske inte ens vill ha? 

Hon ska göra abort om HON själv vill. 
    Ja självklart! Om hon själv inte vill behålla ska hon givetvis göra abort. Det jag menade på var att hon i sin trådstart var tveksam till abort. Ska man genomföra abort så måste man verkligen känna att man vill det själv. Är man tveksam till abort och genomför den ändå så lär man ångra det något fruktansvärt sedan. Det är det jag menar.
  • Kockobello
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-14 21:48:17 följande:

Gör inte abort. Du kommer ångra det så grovt sedan. Låt honom avsluta relationen med dig om han vill. Var du inte mer värd för honom än så, behöver du inte sörja honom. Ta inte bort din lilla för att vara honom till lags. Låt inte hans hot bita på dig, att relationen är över om du behåller barnet. So? Låt relationen vara över då. Var tuff nu.

Man skaffar inte barn med någon man inte har känt mer än tre (!!!) månader.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-14 22:01:17 följande:
    Ja självklart! Om hon själv inte vill behålla ska hon givetvis göra abort. Det jag menade på var att hon i sin trådstart var tveksam till abort. Ska man genomföra abort så måste man verkligen känna att man vill det själv. Är man tveksam till abort och genomför den ändå så lär man ångra det något fruktansvärt sedan. Det är det jag menar.
    Jag är så kluven, vill nog inte ha barn generellt under dessa förutsättningar, men jag vill inte heller ta bort det. Men det lutar åt att det nog får bli så... ska på någon abortrådgivning i nästa vecka, med stöd av min närmste vän..
    Kockobello skrev 2022-07-15 08:42:08 följande:
    Vi har känt varandra längre än så, men varit ett par strax över 3 månader, om det lättar på trycket hos dig (!!!)
  • Anonym (Tess)

Tycker det låter på din trådstart och på dina inlägg som att du vill behålla barnet och då tycker jag du ska göra det om du verkligen känner att du kan klara detta och bli en bra förälder även om han inte finns med i bilden och du blir ensamstående. Du kommer inte må bra av att göra abort mot din vilja och er relation lär inte hålla efter en sån sak ändå.

Ni visste båda hur barn blir till men hade ändå oskyddat sex. Kanske längtade du redan efter en till innan du blev oplanerat gravid och visste att det kunde hända. Medan han också visste att det kunde hända men tog för givet att ni skulle göra abort om det nu blev så lika mycket som du var inställd på att behålla om ni skulle bli gravida. 

När barnet väl är fött kan han ändra sig och då är det praxis att han får gemensam vårdnad och boendet varannan vecka om han ansöker om det via rätten när barnet börjar bli 1-2 år om han är en hyfsat vanlig kille. 

Tycker inte du ska döma honom för hårt, ni hade inte pratat om att skaffa barn ihop men valde ändå att inte skydda er. Nu var det så olyckligt att ni hade olika tankar om vad som skulle ske om det råkade bli barn oplanerat, du ville behålla och han ville det inte. 

• Anonym (J)

Vadå satt det i system?

Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-07-14 19:58:33 följande:
    Precis min tanke, båda har dessutom barn sedan tidigare så han kan omöjligt vara ovetandes om hur barn blir till.... Har nu krupit fram att han verkar ha satt detta i system, med aborter... Obestämd
    Önskar att jag var lika respektlös och känslokall som de flesta här i tråden och bara kunde genomföra aborten och dumpa honom, men det känns så tungt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Tess) skrev 2022-07-15 22:37:30 följande:
    Tycker det låter på din trådstart och på dina inlägg som att du vill behålla barnet och då tycker jag du ska göra det om du verkligen känner att du kan klara detta och bli en bra förälder även om han inte finns med i bilden och du blir ensamstående. Du kommer inte må bra av att göra abort mot din vilja och er relation lär inte hålla efter en sån sak ändå.

Ni visste båda hur barn blir till men hade ändå oskyddat sex. Kanske längtade du redan efter en till innan du blev oplanerat gravid och visste att det kunde hända. Medan han också visste att det kunde hända men tog för givet att ni skulle göra abort om det nu blev så lika mycket som du var inställd på att behålla om ni skulle bli gravida. 

När barnet väl är fött kan han ändra sig och då är det praxis att han får gemensam vårdnad och boendet varannan vecka om han ansöker om det via rätten när barnet börjar bli 1-2 år om han är en hyfsat vanlig kille. 

Tycker inte du ska döma honom för hårt, ni hade inte pratat om att skaffa barn ihop men valde ändå att inte skydda er. Nu var det så olyckligt att ni hade olika tankar om vad som skulle ske om det råkade bli barn oplanerat, du ville behålla och han ville det inte. 
    Håller med
  • Anonym (Anna)
    Kockobello skrev 2022-07-15 08:42:08 följande:
    Varför inte?Det bestämmer inte du.
  • Kockobello
    Anonym (Anna) skrev 2022-07-16 23:20:44 följande:
    Varför inte?Det bestämmer inte du.
    Haha. Det har jag inte påstått heller, utan var och en är sin lyckas smed. Lycka till!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (J) skrev 2022-07-15 23:18:56 följande:

Vadå satt det i system?

Inte första gången detta är "hans" "lösning"... Förvånad
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Tess) skrev 2022-07-15 22:37:30 följande:

Ja jag försöker sålla i vad som är vad, mina tidigare graviditeter har knappt påverkat mig, denna gången mår jag så dåligt, med så pass mycket symptom att jag tror det blir tufft att kunna jobba särskilt länge om detta ska fortlöpa, än mindre finnas där för befintliga barn, om jag hade mått bättre kanske det känts mer aktuellt. Eller om man vore två.
    Att jag kan hantera ett till barn är inga problem, men resan dit vete sjutton om det ska vara såhär... och jag vill helst inte ha ett till barn på heltid/utan pappan i vår familj, vilket man givetvis aldrig kan garantera... 
    Behåller jag är jag ganska säker på att han ändå kommer ha umgänge, men det är inte så jag önskar att det ska bli om ett tredje barn ska få göra entré...
    Vet inte vad som är hormoner och vad som är jag... 
  • Anonym (J)

Så han har knullat runt oskyddat tidigare och begärt att kvinnorna ska göra abort och de har gjort det?

Anonym (Förtvivlad) skrev 2022-07-17 17:47:09 följande:
    Inte första gången detta är "hans" "lösning"... Förvånad
Svar på tråden Gravid, han gjorde slut önskar abort, inte jag- om abort, kan vi hitta tillbaka? Hur har det gått för er?