När slutade era barn med skaljacka ?
Dottern tycker alla är fula numera.
Dottern tycker alla är fula numera.
Mina yngsta, 13 och 14, äger skalkläder men använder dem sällan. Jackan, på sin höjd, till skolan i spöregn, men på fritiden åker hela setet på om vädret kräver det. De får liksom inte välja... Men som ni andra skriver- till skolan är de mer snyggt klädda än praktiskt. Blött och kallt! Men va fasen, de är tonåringar... Min 17-åring tar däremot på sig det som vädret kräver (enligt henne är det dock aldrig skalbyxor till vardags) och jag har både skalkläder, gummistövlar, termokjol, overall etc.
Här har döttrarna också bestämda åsikter om kläder. Lösning: vid regn tar de skaljacka, vid risk för regn ligger skaljacksn i ryggan men de har sina andra ?vanliga? jackor då. Skalbyxor tar de bara på vid utflykter (när det regnar).
Är det något man slutar med?
Jag har skaljacka, är 39 år, ser det som en helt naturlig del av en garderob. Men har dem inte som vardagsjackor utan när man är ute på äventyr, skogsvandring, skidbacken osv.
Båda barnen (5 & 11) har skaljackor, men givetvis har dom andra jackor också, det beror ju helt på aktivitet och väder vilken jacka som används.
Jag har skaljacka, är 39 år, ser det som en helt naturlig del av en garderob. Men har dem inte som vardagsjackor utan när man är ute på äventyr, skogsvandring, skidbacken osv.
Båda barnen (5 & 11) har skaljackor, men givetvis har dom andra jackor också, det beror ju helt på aktivitet och väder vilken jacka som används.
Samma här. Ingen i familjen har samma jacka varje dag utan vi väljer efter behov. (Men vi bor på en regnig och blåsig ort, så skaljackan är nog den som används mest.)
Dottern som är 11 använder skaljacka ofta i skolan, vid regn har hon galonjacka och galonbyxor